درسنامه فقه تبلیغ - جلد اول: پیش نیازهای اساسی روش سخنرانی دینی
درسنامه فقه تبلیغ (دوره دو جلدی)
410,000
تومان
5 ٪
389,500
تومان
افزودن به سبد خرید

درسنامه فقه تبلیغ (دوره دو جلدی)

پیش نیازهای اساسی روش سخنرانی دینی | مهمات روش سخنرانی دینی

دسته بندی: حوزه و روحانیت

ناشر: پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام

نویسنده: علیرضا اسدنژاد اردی

سال نشر: 1401

تعداد صفحات: 813

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب درسنامه فقه تبلیغ تالیف علیرضا اسدنژاد اردی، میثم علی زلفی و روح الله نعمتی به همت پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.

پژوهش حاضر از این جهت که به کشف قوانین علمی و اصول علمیِ بنیادی پرداخته و به دنبال تبیین و تعیین روابط میان پدیده‌ها و مفاهیم اساسی بوده و درصدد افزودن به قوانین و اصول علمی و نیز پیشبرد منبع شناخت و روش‌شناسی است، یک پژوهش بنیادی محسوب می‌شود و از دیگر سو، از آن جهت که به‌دنبال توسعه دانش کاربردی و عملیاتی درزمینۀ تعلیم و تربیت، تبلیغ و سخنرانی مبلّغین دینی و درصدد تبیین و تعیین روابط تحلیلی در این زمینۀ خاص بوده است، یک تحقیق کاربردی قلمداد می‌شود.

روش تحقیق در این اثر واحد نبوده؛ بلکه به فراخور هدف و موضوعِ فصلِ مدنظر، از دو روش تحلیلی- استنباطی و تحلیلی- توصیفی استفاده شده است. از ویژگی‌های اساسی اثر پیشِ‌ رو این است که بخش معظم مطالب ارائه‌شده در این مجموعه ماحصل مباحثات سخت علمی است، به‌گونه‌ای که کلیات و جزئیات آن بارها و بارها در معرض مباحثۀ علمی گذاشته و نتیجۀ در قالب یک یا چند پاراگراف تدوین شده است.

از دیگر ویژگی‌های کتاب «درسنامه فقه تبلیغ»، ارائه مفاهیم عملیاتی در ضمن مباحث نظری است. به این منظور سعی شده است مباحث نظری به‌گونه‌ای بیان شود که ثمره عملیاتی نیز به دست دهد. از این رو در سراسر کتاب علاوه بر تنقیح نظری مطالب، نگاه عملیاتی و کاربردی نیز به متن شده است. همچنین همواره کوشش شده است ورود و خروج به مطلب، شکل کاریکاتوری به خود نگیرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های اثر پیشِ رو، استدلالی بودن محتوای آن است؛ به این معنا که سعی شده است در تمامی موارد حسّاس و قابل خدشه، رویکرد استدلالی به متن داده شود. به همین سبب بیش از نیمی از کتاب، مورد استدلال مستقیم قرار گرفته و کیفیت استدلال در نیم دیگر کتاب به نحو غیر مستقیم بوده است؛ به این معنا که این محتواها بر اساس و پشتوانه استدلال‌های انجام‌شده، بنا نهاده شده است و به عبارت دیگر استدلال‌ها در آن‌ها به نحو ارجاع به قسمت‌های استدلالی شکل گرفته است.

مجموعه حاضر در دو جلد «پیش‌نیازهای اساسی روش سخنرانی دینی» و «مهمات روش سخنرانی دینی» تدوین شده و به چیستی، چرایی و چگونگی سخنرانی و روش سخنرانی دینی پرداخته است.

فهرست عناوین کتاب عبارتند از:

جلد اول: «پیش‌نیازهای اساسی روش سخنرانی دینی»
- فصل اول: تبلیغ: جایگاه و اهمیت آن
- فصل دوم: انواع و عرصه‌های تبلیغ
- فصل سوم: ابعاد و مراحل تبلیغ
- فصل چهارم: سخن و سخنوری و اهمیت آن

جلد دوم: «مهمات روش سخنرانی دینی»
- فصل اول: سخنرانی دینی
- فصل دوم: روش سخنرانی دینی (تعریف، مبانی، اصول)
- فصل سوم: علائم موفقیّت و ملاک‌های مطلوبیت سخنرانی دینی
- فصل چهارم: فواید و آفات یادگیری روش سخنرانی دینی
- فصل پنجم: اخلاق و آداب سخنرانی دینی
- فصل ششم: بررسی و نقد شبهات سخنرانی و یادگیری روش سخنرانی دینی

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام