150,000
تومان
10 ٪
135,000
تومان
افزودن به سبد خرید
2
امتیاز
58
نفر
4.5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب «بزرگ شدن در سپیدان» داستانی کودکانه براساس محاصره شیعیان «فوعه و کفریا» سوریه به نویسندگی زینب ایمان‌طلب است که در انتشارات راه یار منتشر شده است.
بزرگ شدن در سپیدان، داستانی است درباره شجاعت، مقاومت، مسئولیت‌پذیری، ارزش خانواده، فداکاری و بالندگی.
داستانی که هر کودک در خاورمیانه باید بخواند تا بداند تنها راه رشد و رهایی تلاش و پشتکار خودش است و صلح واژه‌ایست که بدون عدالت معنایی ندارد.

خواهر و برادری در محاصره تلخ و سخت سه ساله به دنیای خیالی سپیدان سفر می کنند. محاصره‌ای که طعم‌ها و بوها و بازی ها و سرگرمی ها را از بچه‌ها گرفته است. سفری که بین خواهر و برادر اختلاف می‌اندازد. یکی می خواهد بماند و دیگری می خواهد برود.

بزرگ شدن در سپیدان، داستان بالندگی است، داستان رشد است، داستان خانواده است، داستان شجاعت است.
کودکان با مطالعه این داستان با این سوال مواجه میشوند که به راستی بزرگ‌شدن به چه معناست؟

«فوعه و کفریا» شهرک‌های شیعه‌نشینی در استان ادلب سوریه هستند که ساکنان آن سه سال به صورت مداوم، در محاصره کامل با حملات، نفوذ‌ها، خمپاره‌اندازی‌ها و تیراندازی‌های مستمر گروه‌های تروریستی به خصوص جبهه النصره و احرار الشام مبارزه کردند که در مجموع 1923 نفر به شهادت رسیدند و 3868 نفر هم زخمی شدند که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، ولی باز هم تسلیم تکفیری ها نشدند.
در نهایت، پس از انجام توافقاتی، تیر 1397، آخرین ساکنان باقی‌مانده فوعه و کفریا با 121 دستگاه اتوبوس به سمت مرکز اسکان موقت در جبرین راهی شدند و سرزمین خود را در حالی ترک کردند که خاطره سه سال ایستادگی و مقاومت جانانه مقابل گروه‌های تروریستی تکفیری در سخت‌ترین شرایط اقتصادی و انسانی و تهدید‌های مکرر هیچ گاه از یادشان نخواهد رفت.

انتشارات «راه یار» کتاب «بزرگ شدن در سپیدان» را با تصویرگری اسماعیل چشرخ در 136 صفحه رنگی منتشر کرده است.

زینب ایمان طلب نویسنده، مدیر کتابفروشی کودک و نوجوان ابرک و مدیر تیم تخصصی زیر گنبد کبود، که تجربه سالها فعالیت در حوزه کودک و نوجوان را دارد، این کتاب را نگاشته است.
این رمان کودک برای کودکان هشت سال به بالا مناسب است.
دنیای خیال‌انگیز سپیدان تلخی واقعیت را گرفته است و داستانی شیرین و خواندنی از مقاومت ‌و تلاش و مسئولیت‌پذیری را پیش روی خواننده قرار می‌دهد.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام