loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخوان المسلمین: بزرگترین جنبش اسلامی معاصر

ناشر اطلاعات

نویسنده اسحاق موسی الحسینی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 297

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11087 10003022
14,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، جلد سوم از مجموعه حرکت های اسلامی معاصر و ترجمه کتاب «الاخوان المسلمون، کبری الحرکات الاسلامیه المعاصره» نوشته دکتر اسحق موسی الحسینی است که نیم قرن پیش در سال 1955 میلادی در بیروت به چاپ رسید و سپس برای بار دوم در سال 1956 میلادی، با تجدید نظر و اضافات به زبان انگلیسی روانه بازار کتاب شد.
کتاب «اخوان المسلمین، بزرگترین جنبش اسلامی معاصر»، به خاطر دقت نظر و بیطرفی محقق و نزدیکی نگارش آن در دوران تأسیس و شکوفایی فعالیت اخوان المسلمین در جهان عرب، از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است و به عقیده مترجم اندیشمند آن، این اثر در کنار کتاب «جمعیت اخوانالمسلمین» (the society of Muslim brother) پروفسور ریچارد میشل، استاد تاریخ دانشگاه میشیگان، از مهم ترین منابع درباره شناخت و تاریخ شکل گیری حرکت اخوان المسلمین هستند. گفتنی است که کتاب اخیر هم با نام «تاریخ جمعیت اخوان المسلمین، ازآغاز تا امروز» در دو جلد از همین مترجم و به همت مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه منتشر شده است.
نویسنده، این کتاب را درباره تاریخ و اندیشه حرکت اخوان المسلمین در دو بخش تنظیم و نگاشته است. بخش نخست به زندگی و اندیشه ها و سیر فکری امام حسن البناء، رهبر اخوان المسلمین، و هم چنین اصول، دستاوردهای اخوان المسلمین پرداخته شده است و در بخش دوم، روابط اخوان المسلمین با شخصیت ها و گروه های مصری بررسی شده است. بررسی روابط اخوان المسلمین با ملک فاروق، ارتش مصر، محمد نجیب و کمونیست ها، جمال عبدالناصر و... محورهای اصلی بخش دوم از این کتاب هستند.
مترجم و کارشناس برجسته جنبش های اسلامی، این کتاب را برای درس آشنایی با حرکت های اسلامی معاصر و اندیشه و عملکرد آن ها در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و همچنین دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه، تدریس می کرد و این کتاب بیشتر برای استفاده از دانشجویان، ترجمه و منتشر کرده است. پس مخاطبان کتاب، نخست دانشجویان و در مرتبه بعد، همه علاقمندان به آشنایی با حرکت های اسلامی معاصر هستند. لذا مطالعه این کتاب تحلیلی به محققان و همه فعالان نهضت های جهان اسلام و اساتید و دانشجویان رشته علوم سیاسی پیشنهاد می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما