65,000
تومان
10 ٪
58,500
تومان
افزودن به سبد خرید

نوآوری های سیاسی امام خمینی (ره)

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب نوآوری های سیاسی امام خمینی اثر علی داستانی بیرکی از انتشارات پژوهشکده امام خمینی ره و انقلاب اسلامی منتشر شده است.
وقتی صفحات تاریخ را ورق می زنیم قیام هایی را می بینیم که پدید آورندگان آن اندیشمندان مسلمان با هدف اصلاح و تغییر و نوگرایی بوده اند و هر چه بیشتر آنها را مطالعه می کنیم، در می یابیم که نهضت مردمی ایران به رهبری امام خمینی از نوع دیگری است که بر همه آنها پرتو می افکند و در راس این هرم قرار دارد.

واقعیت این است که طرح امام ،طرحی جامع و مانع و همه جانبه نگرست که تمام واقعیت های اجتماعی و سیاسی و... را به طور ریشه ای و اساسی در برمی گیرد و تمام اهداف آن در جهت استحکام و استقرار اسلام ناب، جامع، متمدن و مترقی است.
امام هیچ گاه ادعا نکرد که فکر و ایده جدیدی را ابداع کرده، بلکه ایشان غبار غفلت و نادانی را از هویت اسلامی زدود و آن را احیا و متناسب با مقتضیات زمان مطرح نمود و تنها کسی بود که در میان فقها و سیاست مداران بدین امر مبادرت ورزید و از احکام قرآن و سنت، احکام جدید و به روز استنباط کرد، به طوری که اسلام و قرآن را به جهان و جهانیان شناساید.
ایشان با نوآوری، اجتهاد پویا، تجدید و احیاگری، اسلام را طوری معرفی کرد که تمام جوانب فکری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و... را در بر می گرفت، باید به جرئت اذغان داشت که موضوع و طرح ایشان تعریفی نو از اسلام بود که در آن نه تفریط بود و نه افراط، امام هرگز نوگرایی را نقطه مقابل اجتهاد نمی داند.
بلکه با نوآوری و اندیشه پویا، اسلام را وارد مرحله جدیدی از اندیشه و معرفت کرده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام