120,000
تومان
5 ٪
114,000
تومان
افزودن به سبد خرید

چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟

گفت و گو کنیم درباره ی دوست

دسته بندی: کودکان و نوجوانان

ناشر: افق

نویسنده: فلیسیتی بروکز

ویراستار: مژگان کلهر

سال نشر: 1402

تعداد صفحات: 32

فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب چگونه دوست خوب پیدا کنیم؟؟، اثر فلیسیتی بروکز و ترجمه رها مقدم است که به همت نشر افق به چاپ رسید.

وقتی بچه‌ها از تفکر خودمحوری فاصله می‌گیرند، دوستی در زندگی آن‌ها جدی و پررنگ می‌شود. در این مرحله، نقش مهم بزرگ‌ترها آغاز می‌شود که باید به آن‌ها بگویند دوستی یعنی چه، دوست چه کسی است و چگونه می‌توانند دوست خوبی باشند.

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ی دوست یک راهنمای کامل و جامع برای والدین، مربیان، معلمان، مشاوران و روان‌شناسان کودک است تا بتوانند مهارت دوستی را به کودکان معرفی کنند و به آن‌ها یاد بدهند چرا به دوست نیاز داریم، وظیفه‌ی ما در یک رابطه‌ی دوستانه چیست و چگونه می‌توانیم مسئله‌هامان در رابطه‌های دوستانه را مدیریت و حل کنیم.

فلیسیتی بروکز و فرانکی آلن، نویسندگان کتاب، در ابتدا با یک توضیح ساده و قابل درک برای کودک به سراغ این می‌روند که نیاز به دوستی از کجا به وجود می‌‌‌آید، چرا ما با دیگران دوست می‌شویم و در یک رابطه‌ی دوستانه چه اتفاقی می‌افتد و چه انتظاری وجود دارد. سپس، راه‌هایی را پیشنهاد می‌دهند که کودک می‌تواند با کمک آن‌ها مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خودش مانند گفت‌وگو، همدلی، شنونده‌ی فعال بودن، تشویق کردن، سهیم شدن، مدیریت هیجان و... را تقویت کند.

کتاب گفت‌وگو کنیم درباره‌ی دوست همه‌ی آنچه لازم است کودکان درباره‌ی دوستی بدانند، به زبان ساده و به شکل تصویری با تمرین‌های کاربردی آموزش می‌دهد و به آن‌ها برای پیدا کردن دوست جدید و چگونگی حفظ کردن دوستی یا قطع کردن دوستی‌های نه چندان خوب کمک می‌کند.

در پایان کتاب نیز نکته‌هایی برای بزرگ‌ترها یادآوری شده است تا وقتی کودکی خجالتی‌ است یا مهارت‌های موردنیاز برای دوستی را نمی‌شناسد، راه‌کارهای عملی به او پیشنهاد بدهند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام