loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بشارت به منجی موعود: نگرشی تحقیقی پیرامون عقاید ملل، اقوام و ادیان جهان درباره ی منجی آخرالزمان

ناشر موعود عصر (عج)

نویسنده علی سرایی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 102

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11449 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب "بشارت به منجی موعود" را می توان دایرة المعارف خلاصه ای دانست درباره موعود آخر الزمان در ادیان آسمانی. این کتاب که ماحصل تحقیقات و پژوهش های نویسنده است، از چندین فصل تشکیل شده که در هر بخش به موضوعی خاص پیرامون آخرین نجات دهنده تاریخ، پرداخته است.
در اولین فصل کتاب موضوع انتظار به طور کلی و همین طور انتظار در دین مبین اسلام، به طور مختصر توضیح داده شده است. نویسنده در این فصل کوتاه این مدعی را عنوان کرده که این انتظار نه تنها در اسلام، بلکه در تمام اقوام و ادیان جهان، از دیر باز تا هم اکنون، امری قطعی و اجتناب ناپذیر است.
در فصل بعدی کتاب وی با بررسی اعتقادات و افکار ملل جهان مانند مصریان باستان، هندیان، یونانیان و ایرانیان، این مدعای خود را ثابت کرده است. در این مرور کوتاه او حتی نام منجی ای که هرکدام از این اقوام به آمدنش ایمان دارند را نیز آورده است.
وی به این مختصر بسنده نکرده و در فصل بعدی کتاب، لیستی از این نام ها و القاب را که در کتب مقدس دنیا آمده است جمع آوری کرده است.
در بخش های بعدی کتاب، هر بخش به یکی از ادیان آسمانی دنیا اختصاص پیدا کرده و بخش هایی از کتب مقدس این ادیان را که نوید دهنده آمدن منجی موعود بوده، عیناً نقل قول کرده است. در این سلسله فصول، نه فقط معتقدات قلبی بلکه وجوه عملی این اعتقاد در ادیان زرتشتی، هندو، یهودیت، مسیحیت و اسلام با ذکر نام کتاب و شماره صفحه، بطور دقیق آورده شده است. به عنوان مثال درباره دین زرتشت که دین گذشته مردم ایران زمین بوده است، می خوانیم:
در جنگ قادسیه پس از درگذشت "رستم فرخزاد"، سردار نامی ایران، هنگامی که شکست نیروهای ایرانی حتمی شده و یزدگرد با کسان خود آماده فرار می شد، به هنگان خروج از کاخ پرشکوه خود در مداین، ایوان مجلل خود را مورد خطاب قرار داده و گفت: "هان ای ایوان! درود من بر تو باد، من هم اکنون از تو روی برمی تابم تا آنگاه که با یکی از فرزندان خود که هنوز زمان ظهور آن فرا نرسیده است، به سوی تو برگردم."
سلیمان دیلمی می گوید: هنگامی که به خدمت حضرت امام جعفر صادق (ع) رسیدم، مقصود یزدگرد را از جمله "یکی از فرزندان خود" پرسیدم. حضرت فرمودند: "او مهدی موعود و قائم آل محمد (ص) است که به فرمان خداوند در آخر الزمان ظهور می کند و ششمین فرزند من و فرزند دختری یزدگرد و یزدگرد نیز پدر اوست". علامه محمد باقر مجلسی در بحار الانوار جلد 46 صفحه 12 آورده است: مادر بزرگوار امام سجاد (ع) -حضرت شهربانو- دختر یزدگرد، آخرین پادشاه ساسانیان است.
پس از مرور کتب مقدس ادیان آسمانی، نویسنده به مسئله حکومت آینده ی جهان و دین آینده ی جهان از نگاه آیات مقدس قرآن کریم و احادیث ائمه بزرگوار پرداخته است. وی دلایلی از این منابع آورده است که حکومت آینده جهان، حکومت معنویت، عدالت و آزادی است . دین آینده جهان نیز همان دین مبین اسلام است.
همچنین درباره شادمانی جهانیان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) و ذکر اوصاف و احوال انصار و یاران حضرت، فهرست وار، مختصری سخن گفته است و ذکری اجمالی و سریع از علایم و نشانه های ظهور وبررسی حوادث 6 ماه پایانی جهان نیز کرده است.
در کل، کتاب بشارت به منجی موعود با نگاهی محققانه و در عین حال خلاصه وار به بحث منجی موعود در ادیان مختلف پرداخته است. این کتاب را می توان محل رجوع مناسبی برای محققین جوان دانست زیرا هم مطالب پایه ای و اساسی که دانستن آن لازمه شروع هر تحقیقی است، در این کتاب گردآمده است و هم زبان کتاب، زبانی سهل و روان است. در ضمن حجم کتاب نیز در حدی نیست که خارج از حوصله مخاطب جوانی باشد که می خواهد اطلاعات اولیه ای را کسب کند. نویسنده مطالب را کاملا دسته بندی کرده و در کنار هم قرار داده است. هم چنین ارائه منابع مفصل تر درباره هر مطلب نیز از ویژگی های مثبت شایان ذکر این کتاب است که نویسنده به آن توجه کرده است تا در صورتی که خواننده بخواهد در مطلبی خاص عمیق تر بشود، او را میان منابع مختلف و متنوع سردرگم نگذاشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما