loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شلیک به دانش: دانشمندان هسته ای ایران چرا و چگونه ترور می شوند؟

ناشر خبرگزاری فارس

نویسنده موسسه خبرگزاری فارس | محمد امین آبادی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 80

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

در سالروز ترور شهید دکتر علیمحمدی طی عملیاتی تروریستی مقابل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی (ره) مصطفی احمدی روشن یکی از دانشمندان جوان هسته ای کشور، که معاون بازرگانی سایت نطنز نیز بود و در زمینه تهیه و خرید تجهیزات هسته ای فعالیت داشت، به شهادت رسید.

این خبر در اولین ساعات پیش از ظهر 21 دی ماه 1390 بر روی خروجی سایت های کشور و به تیع آن در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.این پنجمین سوء قصد به جان دانشمندان برجسته کشور محسوب می شود که به شهادت چهار تن از آن ها منجر شده است.در مورد اهداف این ترور ها، کشور ها و احیانا گروه هایی که پشتیبان آن هستند، گمانه زنی های متفاوتی در این دو سال و از زمان شروع این سلسله ترورهای آکادمیک از سوی محافل مختلف سیاسی و امنیتی صورت گرفته است.

در این میان مستندات غیر قابل انکاری وجود دارد که سرویس جاسوسی موساد با همکاری و هماهنگی سیا و اینتلیجنت سروییس در پشت این ترور ها هستند.اهداف و انگیزه های پشت پرده این ترورها از منظر منطق کنونی حاکم بر سیاست بین الملل به خوبی قابل تبیین و بررسی است.این ترورها را می توان در چارچوب استراتژی کلان تخاصم غرب با جمهوری اسلامی ایران تبیین کرد.
در تهیه این کتاب به هیچ وجه به اظهارات مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران که انگشت اتهامات را به سوی سازمان های اطلاعاتی غربی نشانه رفته اند، استناد نشده است؛ بلکه همه مستندات از منابع غربی ذکر گردیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما