loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ره عشق: نامه عرفانی حضرت امام خمینی (س)

4 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 11638 10003022
27,000 24,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

صحیفه ای است اخلاقی و تربیتی از امام خمینی قدس سره خطاب به خانم فاطمه طباطبایی ( همسر مرحوم حاج احمد آقا) با مفاهیمی بلند و معنوی، با این امید که رهروان راه پاک آن پیر روشن ضمیر را بهره کافی نصیب گردد. در این اثر ، متن نامه حضرت امام ، خوشنویسی شده و تصویر دستخط مبارک نیز زینت بخش آن است. در پایان کتاب فهرست توضیحات و تعبیرات و اصطلاحات آورده شده است.

آنان که انکار مقامات عارفان و منازل سالکان کنند ، چون خودخواه و خودپسند هستند هر چه را ندانستند حمل به جهل خود نکنند و انکار آن کنند تا به خودخواهی و خودبینیشان خدشه وارد نشود (مادر بت ها بت نفس شماست) تا این بت بزرگ و شیطان قوی از میان برداشته نشود راهی به سوی او جل و علا نیست و هیهات که این بت شکسته و این شیطان رام گردد.

- این کمال انقطاع ، خروج از منزل خود و خودی و هر چه و هر کس و پیوستن به اوست و گسستن از غیر، و هبه ای الهی است به اولیای خلص پس از صعق حاصل از جلال که دنبال گوشه چشم نشان دادن او است.

- در رفع حجب کوش نه در جمع کتب، گیرم کتب عرفانی و فلسفی را از بازار به منزل و از محلی به محلی انتقال دادی یا آن که نفس خود را انبار الفاظ و اصطلاحات کردی و در مجالس آن چه در چنته داشتی عرضه کردی و حضار را فرفته معلومات خود کردی... آیا با این محموله های بسیار به حجب افزودی یا از حجب کاستی؟... کوشش و مجاهده کن که انگیزه، الهی و برای دوست باشد.

- سعی کن اگر اهلش نیستی و نشدی، انکار مقامات عارفین و صالحین را نکنی و معاندت با آنان را از وظایف دینی نشمری، بسیاری از آنچه آنان گفته اند در قرآن کریم به طور رمز و سربسته، و در ادعیه و مناجات اهل عصمت بازتر، آمده است و چون ما جاهلان از آنها محرومیم با آن به معارضه برخاستیم.

گویند صدر المتالّهین دید در جوار حضرت معصومه سلام الله علیها شخصی او را لعن می کند، پرسید : چرا صدر را لعن می کنی ؟ جواب داد: او قائل به وحدت واجب الوجود است، گفت : پس او را لعن کن! این امر اگر قصه هم باشد حکایت از یک واقعیت دارد. واقعیت دردناکی که من خود قصه هایی را دیده یا شنیده ام که در زمان ما بوده است. من نمی خواهم تطهیر مدعیان را بکنم که :« ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد» می خواهم اصل معنی و معنویت را انکار نکنی، همان معنویتی که کتاب و سنّت نیز از آن یاد کرده اند و مخالفان آن یا آنها را نادیده گرفته و یا به توجیه عامیانه پرداخته اند. و من به تو توصیه می کنم که اول قدم، بیرون آمدن از حجاب ضخیم انکار است که مانع هر رشد و هر قدم مثبت است. این قدم کمال نیست، لکن راهگشای به سوی کمال است چنانچه «یقظه» را که در منازل سالکان اول منزل محسوب شده است از منازل نتوان شمرد، بلکه مقدمه و راهگشای منازل سالکین است. در هر صورت با رو انکار نتوان راهی به سوی معرفت یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مرتضی معارف وند

سلام . من خیلی دوست دارم کتاب ره عشق حضرت امام را تو گوشیم داشته باشم تا هر وقت خواستم در دسترسم باشه و بخونم . ممنون

16 اسفند 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما