loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظریه تمدن جدید اسلامی: فلسفه تکامل تمدن اسلامی و جوهر افول یابنده ی تمدن غرب

از سری کتاب های و انتم الاعلون

4.5 (2)

ناشر آرما

نویسنده موسی نجفی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 252

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«نظریه تمدن جدید اسلامی»، مجموعه مقالات، مصاحبه ها و سخنرانی های دکتر موسی نجفی حول محور فلسفه تکامل تمدن اسلامی و جوهر افول یابنده تمدن غرب است. این کتاب در انتشارات آرما به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقاله ای از این کتاب با اشاره به سیر تاریخی رویارویی جهان اسلام با غرب، به بررسی شرایط فعلی این هماوردی پرداخته است. در ادامه نویسنده با اشاره نظر اندیشمندانی چون میشل فوکو که انقلاب اسلامی را انقلابی فرامدرن می خوانند؛ می نویسد:««هویت ملی» و یا «هویت اسلامی» که با ندای انقلاب اسلامی، راه و مسیر خود را از نگاه غربی در عالم جدا کرد. در بخش دیگری از کتاب این استاد علوم سیاسی به مدرنیته و ویژگی های آن در غرب و اثرات آن در سایر کشورها پرداخته است.
وی در مورد انقلاب اسلامی معتقد است:«اما انقلاب اسلامی از رابطه اسلام در حداکثر، مدرنیته در حداقل پیروی کرده و استفاده از وسایل مدرن، در حداقل قرار گرفت. ایدئولوژی مدرن راهکار اسلام نیست. به همین دلیل در تمدن اسلامی ای که اسلام می سازد، شاید وسایل مدرن باشند، اما یک فرمول خاص وجود دارد. این وسایل مدرن، ایدئولوژیک نیستند؛ بلکه متدولوژیک اند. به عبارت دیگر فلسفه مدرن حاکم نیست». نویسنده در عمق این مباحث، شریعت اسلام را عامل پیشرفت تمدن اسلامی می داند و نقش پیشوایان دین را در فرهنگ سازی و از اجمال به تفصیل رسیدن اسلام می خواند.

کتاب نظریه تمدن جدید اسلامی: فلسفه تکامل تمدن اسلامی و جوهر افول یابنده ی تمدن غرب، از مجموعه های و انتم الاعلون است که به قلم موسی نجفی وشته شده است. از مجموعه کتاب های و انتم الاعلون موارد زیر به چاپ رسیده است:
- تاریخ معاصر ایران
- نام‌ها و نهضت‌ها
- مشروطه شناسی
- هویت شناسی
- دوباره در اوج
- غرب شناسی
- تمدن برتر
- افق تمدنی آینده انقلاب اسلامی
- نظریه تمدن جدید اسلامی
- فلسفه انقلاب اسلامی و آینده ما
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما