loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده حیات سیاسی و فکری امامان شیعه علیهم السلام

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده رسول جعفریان

تعداد صفحات : 400

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12682 10003022
110,000 99,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

به گفته نویسنده محترم استناد به منابع کهن شرط اول او در تدوین این اثر بوده است، اگرچه به نظر می رسد گاه برای رسیدن به آنها از آثار متاخر هم استفاده کرده باشد. او تلاش کرده نگاه شیعی معتدل و اصولی را مبنا قرار دهد و به همین دلیل از غلو روی گردان بوده است. نکته ای که در چند سال اخیر انتقاد از غلو را از جمله دغدغه های این اندیشمند و مورخ قرار داده است. او زندگی امامان را در وجه زندگی سیاسی و ابعاد فکری دیده و نوشته در حالی که امامت حقیقت الهی دیگری هم هست که نمی توان با نگاه تاریخی توجیه کرد. آن بحث کلامی است.

به اعتقاد آقای جعفریان تفسیری که شیعیان از دین اسلام می پذیرند بر اساس آموزه های قرآنی و نبوی است؛ آموزه هایی که از ظاهر قرآن و حدیث بر می گیرند. تفاوت آنان با دیگران در این است که اگر اختلافی در روایت یا درایت آنچه در دو منبع پیش گفته پیش آید، سخن امامان را حجت می دانند. این روشی است که اهل سنت هم مشابه آن را دارند، جز آن که آنان شماری از صحابه و تابعین و علمای بعدی را برگزیده و از طریق آنان، آموزه های دینی را فراگرفته و تفسیر آنان را حجت می شمرند.
این کتاب از دوازده فصل تشکیل شده و به بررسی حیات سیاسی و فکری امامان شیعه در این فصول می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فرشید

سلام سطح کتاباتون خوبه اما اگه میشه جواب تمرینات هم بگذارید الان من فردا امتحان نمیدونم کی بشینم سوالاتو دربیارم کی بخونمش ممنون میشم که بزارید استفاده کنیم چون کتاب حجمش زیاده لطفا

31 خرداد 1394

صدیقه اجاکه

اگه 7200 پرداخت کنیم اصل کتاب برامون از طریق پست فرستاده میشه؟ کی به دستمون می رسه؟

19 مرداد 1393

سلام. قیمت پست هم به قیمت کتاب اضافه می شود و زمان ارسال و هزینه پست بستگی به نوع پست انتخابی شما دارد.

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما