loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق

2 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 12808 10003022
2,700,000 2,565,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ٍ«دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق» با برخورداری از 1000 عکس مستند تاریخی، 200 نقشه و 40 جدول و نمودار آماری به بازار عرضه شده و در تدوین آن از بیش از 300 منبع مکتوب و 30 مصاحبه با فرماندهان و مسؤولان جنگ بهره برداری شده است. 200 عکس اختصاصی نیز برای کتاب تهیه و تولید شده است. همچنین عکس های مختلفی در کتاب از جنگ هشت ساله قرار دارد که برای اولین بار منتشر می شوند.

در خصوص جنگ هشت ساله ایران و عراق تاکنون منابع مکتوب فراوانی منتشر شده که برخی از آن ها با استقبال مخاطبان عام نیز مواجه شده است. اغلب این آثار مکتوب دارای تصاویر محدودی بوده اند که امکان بازسازی رویدادها را در ذهن مخاطب به شکل محدود فراهم کرده اند. در کتاب «دایرةالمعارف مصور تاریخ جنگ» به دلیل استفاده از حجم فراوان عکس، نمودار، نقشه و تصاویر گرافیکی این امکان برای مخاطب ایجاد شده تا تمامی آن چه را در بخش های متنی کتاب مطالعه می کند، در ذهن خود بازسازی کند.

در خصوص نقشه های استفاده شده در کتاب دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق، نیز این نکته قابل ذکر است که بخش عمده ای از نقشه های به کار گرفته شده در کتاب های پیشین، نقشه هایی نظامی بوده که برای عموم مردم قابل فهم نبوده اند، اما در این کتاب حدود 200 نقشه با استناد به اطلس های معتبر بازآفرینی و طراحی مجدد شده که مطالعه آن برای عموم مخاطبان قابل فهم است. از دیگر ویژگی های دیگر این کتاب می توان به انتشار جدول های آماری اشاره کرد که به مخاطب کمک می کند تا برخی موضوعات مربوط به جنگ را یک جا ببینید و امکان مقایسه میان موضوع های مختلف را داشته باشید.

مخاطبان کتاب دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق در کنار مطالعه بخش های متنی، 200 نقشه از عملیات های جنگ ایران و عراق را مشاهده می کنند و در فصل هایی جداگانه جنگ افزارهای استفاده شده در جنگ، لوازم شخصی رزمندگان، رسانه های جنگ و .... نیز به صورت تصویری به مخاطب معرفی شده اند. نکته قابل تامل دیگر کتاب آن است که خلاصه کتاب به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و عربی در انتهای اثر آمده و به زودی این اثر به زبان های مذکور نیز به طور کامل ترجمه خواهد شد.

کتاب دایره المعارف مصور تاریخ جنگ ایران و عراق، توسط جعفر شیرعلی نیا و حامد کفاش تنظیم و گردآوری شده است. این کتاب با ترجمه فاطمه شفیعی، بئاتریس مارگریت پرهارد و حکیمه سقای بی ریا در انتشارات سایان منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

احمد فرهمند رادعباسکوهی

بهتر است به جهت حفظ روحیه ی حماسی در کشور اسامی شهدا و جانبازان و ایثارگران هر منطقه ی عملیاتی به تفکیک نیرو ذکر شود.

8 آذر 1394

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما