ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

روزنگاشت هایی درباره ادبیات داستانی پس از انقلاب (بیست و پنج نوشتار درباره هنر و ادبیات داستانی)

دسته بندی: مباحث نظری ادبیات

ناشر: مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده: محمدرضا سرشار

تعداد صفحات: 425

1
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

محمد رضا سرشار نویسنده این کتاب کار اصلی نوشتن داستان و مقاله را از نیمه های دهه 60 بنا به ضرورت هایی و به توصیه دوستان اهل قلم آغاز کرده است. این کتاب برخی از مصاحبه های تخصصی او است که بیشتر در قالب گفتگو و به صورت شفاهی بیان شده اند که مرکز اسناد انقلاب اسلامی این مجموعه مقالات را به چاپ رسانده است.
برخی ازاین مقالات مجموعه یادداشت هایی هستند که زمان سردبیری وی درمجله ادبیات داستانی نوشته شده است.بخش های دیگر نیز شامل مقالاتی هستند که به صورت مستقل انجام داده شده است و در طول این سال ها در مطبوعات مختلف به چاپ رسیده اند.از نظر دسته بندی مقالات به دو دسته تقسیم می شوند.
یکی از آنها شامل مطالبی است که ذیل روز نگاشتها قرار می گیرند و دیگری شامل مقالاتی است که پژوهش هایی پر دامنه برای آنها صورت گرفته است.شاید بتوان این کتاب را ادامه کتاب " جنگ سلطه و رسالت هنرمندان" دانست.تعداد زیادی از این مقالات به بعد از انقلاب اسلامی بر می گردد.
مقالاتی در مورد روشنفکران نیز نوشته شده است. نویسنده می گوید: در دهه شصت بعد از اینکه از رادیو بیرون آمدم احساس کردم خطری جامعه فرهنگی ما را تهدید می کند لذا مقاله ای در این زمینه به چاپ رساندم و در آن بسیاری از مسئولان فرهنگی را به چالش کشاندم.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام