loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ شعارهای انقلاب اسلامی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 540

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

انقلاب اسلامی ایران به عنوان جنبش اجتماعی ـ سیاسی معطوف به ارزش، از معدود انقلاب های فراگیر در قرن بیستم محسوب می شود که در آن ارزش ها و اعتقادات مردم، مهم ترین عامل پیش برنده انقلاب بوده است. با مروری بر روند حرکت انقلابی مردم ایران به رهبری مرجعیت دینی و هدایتگری حضرت امام )ره) می توان به یک جمع بندی نهایی از خواسته ها و مطالب تاریخی ملت، دست یافت که در قالب اعلامیه ها، شعارها و دیوارنوشته ها بروز یافته است. شعارهای مردم انقلابی را در واقع می توان شالوده و نماد این جنبش دانست. از این رو، به منظور شناخت و تحلیل هرچه دقیق تر و جامع تر انقلاب اسلامی، گردآوری و تحلیل آنها اقدامی ضروری می نماید. شعارهای انقلاب اسلامی خود بر دو نوع هستند: بخشی از آنها شعارهای شفاهی و برخی نیز شعارهای نوشتاری و دیوارنوشته هایی بودند که پیام پنهانی مردم را منعکس می کردند. شعارها اگرچه پیام های آنی و گذرا دربرداشتند، اما وجود عناصر پایداری در آنها، خود باعث شور انقلابی در توده مردم می شد و جریان نهضت را به جلو پیش می برد. تبدیل شعار به «شور انقلابی» و در پی آن به «شعور انقلابی» فرایندی بود که در انقلاب اسلامی به خوبی ماهیت انقلاب اسلامی را مشخص می ساخت و همین شعارها بودند که «فرهنگ انقلاب اسلامی» را برای نسل بعد از انقلاب، نمایان ساختند. از این روی مطالعه و بازخوانی این شعارها، بعد از هر دوره زمانی می تواند افق آینده را مشخص تر نماید.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی فرصتی دوباره را برای پژوهشگران و خوانندگان، فراهم آورد تا از طریق بازخوانی و تدقیق در مفاهیم شعارهای دوران انقلاب اسلامی، ماهیت واقعی و اهداف انقلاب اسلامی را مورد مطالعه قرارداده، از این رهگذر به نکات جدیدی از منظر روانشناختی، جامعه شناختی و تاریخ دست یابند و ارزیابی صحیحی از جهت گیری افراد و شخصیت ها و گروه های سیاسی و اجتماعی داشته باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما