loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیها سلام

5 (1)

ناشر کتاب جمکران

نویسنده پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 95

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 13735 10003022
35,000 31,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیه السلام، توسط پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران گردآوری شده است و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.
این کتاب دربردارنده مختصری از زندگانی حضرت زینب(س) است. تولد، نامگذاری، علاقه ایشان به برادر خود، القاب، گفتار بزرگان درباره ایشان، صفات، شرح زندگانی و شرح فداکاری ها و حماسه های ایشان در واقعه کربلا و پس از آن، از جمله مباحث این جزوه هستند.

از القاب حضرت زینب(س) که در روایات آمده، عقیله یا عقیله بنی‌هاشم است؛ به معنای زن ارجمند و یکتا در میان فامیل خود در تاریخ ولادت حضرت زینب(س) اختلاف است، در کتاب «ریاحین‌الشریعة» آمده: برخی پنجم جمادی‌الاولی سال ششم هجری و بعضی اوایل شعبان آن سال و بعضی ماه رمضان و یا در دهه آخر ماه ربیع‌الثانی دانسته‌اند. قول دیگر هم، در ماه محرم سال پنجم هجرت ذکر کرده‌اند؛ ولی هیچ‌یک از این اقوال، دلیل محکم تاریخی ندارند.

زینب در لغت به معنای درخت خوش‌بوی نیکو منظر آمده است، و ممکن است مخفف (زین و اب؛ زینت پدر) باشد.

از روایات استفاده می‌شود که امیرالمومنین(ع) دو یا سه دختر به نام زینب داشته که بانوی شجاع کربلا، زینب کبری(س) بوده است، چنان که شیخ مفید(ره) و برخی دیگر گفته‌اند: زینب صغری، همان خواهر مادری حضرت زینب(س)؛ یعنی ام‌کلثوم بوده است؛ ولی همان شیخ مفید(ره) در پایان کلام خود، در زمره فرزندان حضرت علی(ع)؛ زینب صغرای دیگر را نام می‌برد که مادرش کنیز بوده است.

از القاب حضرت زینب(س) که در روایات آمده، عقیله یا عقیله بنی‌هاشم است؛ به معنای زن ارجمند و یکتا در میان فامیل خود. در سند خطبه فدک آمده: ابن‌عباس آن را از عقیله بنی‌هاشم؛ یعنی حضرت زینب(س) نقل می‌کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما