حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیها سلام
حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیها سلام
35,000
تومان
10 ٪
31,500
تومان
افزودن به سبد خرید

حضرت زینب اسوه صبر و استقامت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیها سلام

دسته بندی: امام حسین و عاشورا

ناشر: کتاب جمکران

نویسنده: پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران

سال نشر: 1401

تعداد صفحات: 95

4
امتیاز
1
نفر
5 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
گزیده کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب حضرت زینب اسوه صبر و مقاومت: سیری در زندگانی حضرت زینب کبری علیه السلام، توسط پژوهش انتشارات مسجد مقدس جمکران گردآوری شده است و در انتشارات کتاب جمکران منتشر شده است.
این کتاب دربردارنده مختصری از زندگانی حضرت زینب(س) است. تولد، نامگذاری، علاقه ایشان به برادر خود، القاب، گفتار بزرگان درباره ایشان، صفات، شرح زندگانی و شرح فداکاری ها و حماسه های ایشان در واقعه کربلا و پس از آن، از جمله مباحث این جزوه هستند.

گزیده کتاب

از القاب حضرت زینب(س) که در روایات آمده، عقیله یا عقیله بنی‌هاشم است؛ به معنای زن ارجمند و یکتا در میان فامیل خود در تاریخ ولادت حضرت زینب(س) اختلاف است، در کتاب «ریاحین‌الشریعة» آمده: برخی پنجم جمادی‌الاولی سال ششم هجری و بعضی اوایل شعبان آن سال و بعضی ماه رمضان و یا در دهه آخر ماه ربیع‌الثانی دانسته‌اند. قول دیگر هم، در ماه محرم سال پنجم هجرت ذکر کرده‌اند؛ ولی هیچ‌یک از این اقوال، دلیل محکم تاریخی ندارند. زینب در لغت به معنای درخت خوش‌بوی نیکو منظر آمده است، و ممکن است مخفف (زین و اب؛ زینت پدر) باشد. از روایات استفاده می‌شود که امیرالمومنین(ع) دو یا سه دختر به نام زینب داشته که بانوی شجاع کربلا، زینب کبری(س) بوده است، چنان که شیخ مفید(ره) و برخی دیگر گفته‌اند: زینب صغری، همان خواهر مادری حضرت زینب(س)؛ یعنی ام‌کلثوم بوده است؛ ولی همان شیخ مفید(ره) در پایان کلام خود، در زمره فرزندان حضرت علی(ع)؛ زینب صغرای دیگر را نام می‌برد که مادرش کنیز بوده است. از القاب حضرت زینب(س) که در روایات آمده، عقیله یا عقیله بنی‌هاشم است؛ به معنای زن ارجمند و یکتا در میان فامیل خود. در سند خطبه فدک آمده: ابن‌عباس آن را از عقیله بنی‌هاشم؛ یعنی حضرت زینب(س) نقل می‌کند.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام