loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیر و بم داستان: تجربه های نویسندگان ایران و جهان (دوره سه جلدی)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده حسین حداد

تصحیح و تعلیق محمد حنیف

بازنویسی محمد حنیف

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 1248

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه سه جلدی زیر و بم داستان: تجربه های نویسندگان ایران و جهان، به نوشتن داستان از ایده تا دیده می پردازد. این اثر برآمده از تعریف های انتزاعی و دستورهای کلی گویانه نیست، بلکه تکه تکه شان از زبان رفتگان این وادی وسیع جمع آمده است و کنار هم نشسته، بیش از سیصد نویسنده جهانی و ایرانی در این کتاب دور هم می آیند تا انبان تجربه های سال های نویسندگی خود را سخاوتمندانه فراروی چشم بگشایند و در پهنه کران ناپذیر داستان نویسی، راه های رفته خود را ترسیم سازند.

این مجموعه سه جلدی زیر و بم داستان، چندوچون گفت وگوهای داستان و فراز و نشیب صحنه پردازی را می کاود و پست و بلند گره افکنی و گره گشایی را می پیماید. سپس به داستان پردازی از منظر «زاویه دید» می نگرد و ضمن پرداختن به درون مایه به بررسی دو عنصر زبان و نماد می نشیند.
داستان و انواع آن، ایده داستانی و طرح اولیه، فعالیت ناخودآگاه ذهن یا جست وجوی خودآگاه، شخصیت پردازی، گفت وگو، صحنه پردازی، گره افکنی و گره گشایی، زاویه دید، درون مایه و حقیقت مانندی، زبان و نماد، انتخاب نام داستان، آغاز و انجام داستان، بازبینی و بازنویسی، نویسنده و ناشر، نویسنده و ناشر و عادت ها و ظرافت های کاری داستان نویسان، 16 فصل «زیر و بم داستان» را تشکیل می دهند.

کتاب «زیر و بم داستان» که حاصل سال‌ها تحقیق و تلاش زنده‌یاد حسین حداد است، با تصحیح و بازنویسی محمد حنیف و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار نشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما