loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مرد رویاها

3.5 (4)

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سید مهدی شجاعی

تعداد صفحات : 525

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 15020 10003022
198,000 188,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب مرد رویاها، داستانی است از زندگی شهید چمران در آمریکا، لبنان و مصر که تا پیش از این کمتر درباره آن گفته شده بود. شجاعی در این فیلم نامه می کوشد در فضایی میان یک اثر اکشن و یک ملودرام عاشقانه از زندگی یک مجاهد قلم بزند. بنابراین در ابتدا یک ساختار واقعی و رئال از شخصیت دکتر چمران ارائه می کند. فردی که در عین عمل گرایی، فعالیت بر اساس اصول و شیوه های مبارزه سیاسی و نظامی و چریکی، عاشق پیشه نیز هست و روابط عاطفی زندگی را نیز فراموش نمی کند.

کتاب مرد رویاها، شهید چمرانی را معرفی می کند که به شدت معتدل است و این اعتدال یعنی رعایت همه جوانب و ظواهر زندگی فردی و اجتماعی، توأم با هم. مبارزه و گسیختن از دنیا در عین وابستگی های عاطفی و زمینی. این کتاب با روایت پر کشش و کمتر شنیده شده از آشنایی شهید چمران با همسرش در آمریکا آغاز می شود و در ادامه به ماجرای اعتراض شهید چمران و برخی هم فکرانش در آمریکا به جنایات ساواک و زندان های رژیم پهلوی می پردازد.

تحصن چمران در معبد مجاور با سازمان ملل و نیز اعتراض وی و دوستانش در مقابل سفارت ایران در آمریکا، ماجرای ورود جسورانه آن ها به سفارت، ماجرای ساماندهی راهپیمایی پنجاه مایلی جوانان ایرانی در آمریکا در اعتراض به شاه و واکنش آمریکایی ها به آن و چگونگی تلاش چمران برای لغو اعطای مدرک دکترای افتخاری به شاه در آمریکا از بخش های تاریخی متن این فیلم نامه است که پیش از این کمتر در مورد آن سخنی به میان آورده شده بود.

دیگر بخش مرد رویاها، به ماجرای حضور چمران در مصر در دوران زمامداری جمال عبدالناصر و رفتن به دفتر وی، دریافت کمک های نظامی از او برای آموزش نیروهای چریکی، آشنایی با امام موسی صدر و مهیاشدن امکان حضور چمران در لبنان اختصاص دارد.

کتاب مرد رویاها نوشته سید مهدی شجاعی است که انتشارات کتاب نیستان منتشر کرده است. مرد رویاها بخشی از زندگی مصطفی چمران در آمریکا، لبنان و مصر است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است.

سکانس ـ شب ـ داخلی ـ بنیاد شهید چمران

در تمام فضای سالن، عکس‌ها و نقاشی‌های شهید چمران به دیوار نصب شده و در اتاق‌های مختلف، فایل‌ها، کتاب‌ها، نوارها و آثار چمران به طور منظم و نامنظم، چیده و ریخته شده. نویسنده از عکس‌ها و آثار مختلف بازدید می‌کند و مهندس ادیب در حین حرکت برایش توضیح می‌دهد.

مهندس ادیب: این بخش کوچیکیه از آنچه مورد نیاز شماست. نمی‌خوام بگم که برای جمع‌آوری آثار مربوط به دکتر تلاش کافی نشده یا سهل‌انگاری شده؛ می‌خوام بگم که در عین حال، شخصیت دکتر به‌گونه‌ای‌ست که امکان جمع‌آوری همه اطلاعات رو دشوار می‌کنه.

نویسنده: (با تعجب) یعنی چی؟

مهندس ادیب: توضیحش دشواره؛ فقط وقتی که خودتون درگیر مقوله بشین، منظور منو می‌فهمین.

نویسنده: خب بالاخره باید از یه جایی شروع کنم. (فکر می‌کند) مثلاً... از حرف‌های دکتر.

مهندس ادیب: هست. حرف‌ها و نوشته‌ها و سخنرانی‌های دکتر هست؛ ولی دکتر بیش از حرف، عمل از خودش باقی گذاشته.

نویسنده: عمل یعنی کارهاش، رفتارش. اینها رو می‌شه از زبان کسانی که باهاش بودن استخراج و جمع‌آوری کرد. غیر از اینه؟

مهندس ادیب: تقریباً.

نویسنده: (کلافه) تقریباً آره یا تقریباً نه؟

مهندس ادیب: مرحوم دکتر دست نوشته‌های عجیبی از خودش به جا گذاشته، حوادث عظیمی رو آفریده، تأثیر تعیین‌کننده‌ای در تاریخ داشته... ولی این‌ها مهمترین کار او نیست؛ مهمترین کار او، آدم‌هایی‌ست که ساخته. و اون آدم‌ها رو نمی‌شه در اینجا جمع‌آوری و آرشیو کرد. اینه که عرض می‌کنم جمع‌آوری همه اطلاعات درباره دکتر دشوار و بلکه محاله.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

فاطمه صبوری

سلام
این کتاب واقعا عالیه حتما بخونید
قسمتهای آخرش خیلی تلخه و دردناک
آرامش امروز مون را مدیون شهید چمران و سایر شهدا هستیم
ممنون که این آرامش را به ما هدیه دادین

13 تیر 1398

فاطمه مرادزاده

بسیار جالب و خواندنی و واقعا کمتر شنیده شده این جنبه از زندگی دکتر چمران. و حتما متحیر کننده.

17 مهر 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما