loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

در امتداد نور: مجموعه سخنرانیهای حضرت آیت الله ناصری حفظه الله درباره آیات تأویل شده به حضرت ولی عصر (عج) و آخرالزمان

ناشر خلق

تحقیق و تنظیم کتاب محمود مطهری نیا

سخنران محمدعلی ناصری

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 336

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب "در امتداد نور" شامل مجموعه سخنرانی های آیت الله ناصری درباره آیات تأویل شده به حضرت ولی عصر(عج) و آخرالزمان است که توسط محمود مطهری نیا و موسسه فرهنگی دارالهدی گردآوری و تنظیم شده است.
در این کتاب می توان در بخش های مختلف و تحت عناوین گوناگون به تأویل و تفسیر آیات قرآن نظر انداخت و از حیث معانی و مضامین تأویلی به جلوه های حضرت ولی عصر(عج) در قرآن کریم توجه داشت.
در این کتاب 23 آیه از آیات قرآن به همراه شرح و شأن نزول آنها ذیل عناوینی که گویای مفهوم این آیات باشد، بیان و تنظیم شده است. در این کتاب در هر بخش یکی از سخنرانی های این استاد اخلاق گردآوری و تنظیم شده است که طی آن ابتدا متن آیه و بعد ترجمه و توضیح و بیان اجمالی و نکات مختصری که در تفسیر آن است، به همراه تأویل آیات به موضوع مهدویت و آخرالزمان و حضرت حجت و قیام آخرالزمانی ایشان بیان شده است.
جلسات در طول ماه مبارک رمضان و برای مخاطبان جوان برگزار شده است و بارقه های امید، نورانیت، حرکت و سرور در میان آیات و تأویلات به چشم می خورد.
در این کتاب متن سخنرانی ها به همان صورت مدرج و با رعایت توالی موضوعات و قالب ها به همراه حواشی و پاورقی های لازم در توضیح بیشتر موضوعات و مضامین به مخاطب عرضه شده است.
در واقع این کتاب روایت نوشتاری سلسله جلسات سخنرانی آیت الله ناصری پیرامون مراتب ولایت و امامت حضرت بقیه الله الاعظم و نیز مباحث آخرالزمانی دیگر است که از دل آیات متعدد قرآن استخراج و استنباط شده است. هریک از این بندهای 25 گانه با عنوانی زینت بخش شده است و این عنوان مطابق و متناسب با مضمون آن آیه و موضوع تأویلی برداشت شده از آن است.
عناوینی همچون میعاد یاران، امتحانات آخرالزمان، هم نشینی با خوبان، همدلی اهل کتاب در این کتاب به چشم می خورد.
ترتیب مدرج و متناوب موضوعات هم با عناوین "شأن نزول و ترجمه و توضیح"، "تأویل آیه" و "تشرفات به حضور حضرت ولی عصر(عج)" همراه و بیان می شود.
در مطلع کتاب زندگینامه آیت الله ناصری به رشته تحریر درآمده که مخاطب با مطالعه آن با دوران های مختلف حیات طیبه این عالم ربانی و شخصیت ایشان آشنا می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما