loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معارف اسلامی 1

ویراست دوم

1 (2)

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده محمد سعیدی مهر | امیر دیوانی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 200

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

کتاب معارف اسلامی 1 (ویراست دوم) نوشته محمد سعیدی مهر و امیر دیوانی است و در دفتر نشر معارف منتشر شده است. این اثر به بررسی جایگاه دین در جهان امروزی می‌پردازد و مهم‌ترین اندیشه‌های دین اسلام را شرح می‌دهد.
این کتاب که از کتاب های عمومی دانشگاهیست از دو فصل زیر تشکیل شده است:
1 - خدا، انسان و جهان
2 - معاد

دین، یکی از مفاهیمی است که جایگاهش در جهان امروز، کمرنگ شده است. هرچند هدف والای دین، در نهایت این است که انسان‌ها را به خوشبختی و سعادت در هر دو دنیا برساند اما به دلایل بسیاری مردم از دین گریزان شده‌اند. یکی از این دلایل می‌تواند عدم آگاهی و ناآشنایی با اصول و قواعد دینی باشد. چراکه اگر انسان نسبت به موضوعی شناختی دقیق و درست داشته باشد، به راحتی می‌تواند آن را بپذیرد.

محمد سعیدی مهر و امیر دیوانی، سعی کردند در کتاب معارف اسلامی 1 (ویراست دوم) مخاطبان را با اصول اساسی دین اسلام آشنا کنند.

این کتاب دو فصل دارد و هر فصل، بخشی از معارف اسلامی را شرح می‌دهد. کتاب با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که از جایگاه دین در جوامع امروزی سخن می‌گوید و نگاهی دارد بر بحران‌های مختلف و متعددی که جوامع مختلف با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. بحران معرفتی، اخلاقی، روانی، بحران فناوری و تکنولوژی و نقش دین در رفع این بحران‌ها، از جمله مباحثی است که مقدمه به آن‌ها می‌پردازد.

بخش اول کتاب که خدا، انسان و جهان نام دارد به خداشناسی، انسان‌ شناسی و جهان‌ شناسی می‌پردازد. در هر بخش مطالب بسیاری بیان می‌شود که به ما کمک می‌کند تا جایگاه خود را در جهان هستی بیابیم و به درکی دقیق و درست از مفهوم خداوند، معبود، پرستش و ... برسیم.

بخش دوم کتاب که پیرامون موضوع معاد نوشته شده است، این مفهوم را از منظرهای مختلف بررسی می‌کند تا مخاطب را به طور کامل با آن آشنا کند.

خواندن کتاب معارف اسلامی 1 (ویراست دوم) را به تمام دوست‌داران مطالعات مذهبی و عرفانی پیشنهاد می‌کنیم. این اثر همچنین برای دانشجویان درس معارف، مفید و کاربردی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما