loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه اخلاق؛ با رویکرد تربیتی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده احمد دبیری

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18249 10003022
6,000 5,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهمیت ارائه فلسفه اخلاق در دانشگاهها را میتوان در گرایش روزافزون دانشجویان به مسائل عقلی جستجو کرد. هر چند مسایل این علم به لحاظ تاریخی متأخر از علم اخلاق است، ولی به لحاظ رتبی میتوان آن را مقدم بر علم اخلاق دانست؛ چراکه از آن به عنوان زربنای علم اخلاق یاد کردهاند.
این علم که در فرهنگ اسلامی به صورت پراکنده در منابع فلسفی، اخلاقی، کلامی و علم اصول مطرح بوده است اکنون بر اساس ضرورتهای موجود درخور توجه بیشتر است و میبایست به آن توجه مستقل و جامعی داشت. از ویژگیهای جامعه امروز، گرایش به تبیین عقلی موضوعات و مسائل اخلاقی است که موجب شده پژوهشهای اخلاقی به این سمت و سو سامان یابد؛ بر این اساس پرداختن به مسائل عقلی در اخلاق به ویژه مبتنی بر آموزههای دین اسلام میتواند به طرح دیدگاههای اسلام در حوزه مسائل عقلانی اخلاق بیانجامد و راه حل ارائه شده توسط اسلام را به معماهای طرح شده در حوزه فلسفه اخلاق بیان کند.
کتاب "فلسفه اخلاق با رویکرد تربیتی" درصدد تبیین ساده مهمترین مسائل مطرح در حوزه فلسفه اخلاق است و با استفاده از دیدگاههای اندیشمندان مسلمان به ارائه دورنمایی از مهمترین مباحث این حوزه به ویژه با تأکید بر دفاع از آموزههای اخلاق اسلامی در مقابل مکاتب اخلاقی غرب پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما