loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نهضت امام خمینی - دفتر اول

4 (4)

ناشر موسسه چاپ و نشر عروج

نویسنده سید حمید روحانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 1635

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18463 10003022
280,000 252,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این مجموعه که چاپ اول آن مربوط به سال 1381 بوده، به نگارش تاریخ نهضت امام خمینی با ارائه شواهد و اسناد و مدارک می پردازد و سعی دارد جزئیات این نهضت را بازگو کند تا خوانندگان و علاقمندان بدرستی از ماهیت و حقیقت انقلاب اسلامی آگاهی یابند. نویسنده در مقدمه یادآور شده که سال ها و از آغاز نهضت اسلامی، جریان های درونی و برونی آن را پیگیری کرده و در متن آن قرار داشته است و بجز یک سال سفر ترکیه، در دیگر تبعیدها و هجرت ها با امام بوده و هماره به گردآوری اسناد و اطلاعات همت گمارده است.
امتیاز دیگر این دفتر، اسناد و مدارکی است که از دشمن به جای مانده است و بهترین منبع برای دریافت و تحلیل سیر حوادث و رویداد این حرکت بزرگ اسلامی است.


سید حمید روحانی مورخ ایرانی و نویسنده کتاب مشهور «نهضت امام خمینی» است. این مجموعه که چاپ اول آن مربوط به سال 1381 بوده، به نگارش تاریخ نهضت امام خمینی با ارائه شواهد و اسناد و مدارک می پردازد و سعی دارد جزئیات این نهضت را بازگو کند تا خوانندگان و علاقمندان بدرستی از ماهیت و حقیقت انقلاب اسلامی آگاهی یابند. نویسنده در مقدمه یادآور شده است که از آغاز نهضت اسلامی، جریان های درونی و برونی آن را پیگیری کرده و در متن آن قرار داشته است و بجز یک سال سفر ترکیه، در دیگر تبعیدها و هجرت ها با امام بوده و هماره به گردآوری اسناد و اطلاعات همت گمارده است. امتیاز دیگر این دفتر، اسناد و مدارکی است که از دشمن به جای مانده است و بهترین منبع برای دریافت و تحلیل سیر حوادث و رویداد این حرکت بزرگ اسلامی است. دفتر اول شامل زندگی نامه امام خمینی ره، تألیفات، تدریس و مرجعیت عامه امام خمینی ره، دوران پیش از آغاز نهضت، انقلاب سفید، جریان تصویب نامه انجمن های ایالتی و ولایتی، نهضت ضد انقلاب سفید، فاجعه خونین فیضیه، نهضت امام خمینی ره و عاشورای حسینی، دستگیری امام و قیام اسلامی 15 خرداد، پشتیبانی های مردمی از امام، تداوم نهضت، آزادی امام از زندان و پیامدهای آن، سالگرد 15 خرداد و استواری راه عاشوراییان، احیای رژیم کاپیتولاسیون و تبعید امام، جنبش های مسلحانه در ایران و.. پرداخته است. در دفتر دوم مطالبی همچون ادامه نهضد در تبعید، واکنشهای درون مرزی و بازتاب های جهانی تبعید امام، تبعید امام به عراق، جنگ شش روزه و بازتاب آن، واکنش انتقامجویانه شاه، جشن تاجگذاری و پیامدهای آن، شهادت جهان پهلوان تختی، کشمکش ابرقدرت ها در خلیج فارس، مبارزه روحانیان با کنسرسیوم سرمایه گذاری در ایران، توطئه جهانی به منظور پیشگیری از مرجعیت جهانی امام و بازتاب شهادت آیه الله سعیدی پرداخته است. دفتر سوم نیز به مطالبی همچون نقش روشنفکران، ریشه اندیشه اسلام منهای روحانیت، خیزش های قهرآمیز، رسالت جهانی امام خمینی ره، توطئه اسلام زدایی پرداخته است. موضوع دفتر چهارم نهضت امام خمینی ره، حکومت اسلامی است که از رویدادهای سازنده و سرنوشت ساز نهضت امام به شمار می آید. امام خمینی ره با طرح حکومت اسلامی در نجف، در سال ۱۳۴۸ دگرگونی فکری و سیاسی ژرفی در میان ملت ایران پدید آورد و حکومت اسلامی را به عنوان جایگزین رژیم پوسیده شاهی و سلطنتی به نمایش گذاشت. از اهداف و انگیزه های نگارنده در تدوین کتاب، روشن کردن این نکته بوده است که طرح و بحث حکومت اسلامی در ایران، زمینه ای دیرینه و درازمدت داشته و این گونه نبوده است که تنها در سال ۱۳۵۶ یک باره بر سر زبان ها افتاده باشد اما جای بالندگی و خرسندی است که در کنار این رسالت ارزنده، نام و یاد برخی از گروه ها، جمعیت ها و جوانمردانی را که با هدف برپایی حکومت اسلامی گروه تشکیل دادند، فداکاری و دلاوری کردند و گمنام ماندند، زنده کند و در تاریخ به ثبت رساند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما