loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایرانیان و عزاداری عاشورا

مراسم سوگواری در گذر تاریخ

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18712 10003022
38,000 34,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب تحلیل تاریخی برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایران و برخی از ممالکی که شیعه در آن گسترش پیدا کرده است می باشد. نویسنده با استناد به منابع تاریخی به تحلیل این مراسم ها پرداخته و آن را عجین با فرهنگ شیعه و یکی از مهمترین علایم شناخت شیعیان معرفی کرده است. او به توصیف شهرهای شیعه نشین ایران از جمله قم، ری و سبزوار که عزاداری سیدالشهدا در آنها انجام می شد، می پردازد و فعالیت حکومت شیعی آل بویه را در بناگذاری مراسم عزاداری عاشورا در قلمروشان به ویژه بغداد بررسی می کند.در قرون بعدی، سایر مسلمانان هم که محب پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بودند، مانند شیعیان در ایام محرم برای خامس آل عبا (ع) عزاداری می کردند و رفته رفته سوگواری برای امام حسین (ع) به صورت فرهنگ ایرانی اسلامی درآمد تا حدی که نه تنها مسلمین، بلکه پیروان سایر ادیان مثل یهودیان و مسیحیان که در ایران زندگی می کردند نیز ارادتمند امام حسین (ع) و یارانش شدند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما