loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیره سیاسی معصومان (ع) در عصر حاکمیت جور

1 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در کتاب سیره سیاسی معصومان (ع) در عصر حاکمیت جور، محقق با این پیش فرض که معصومان(ع) همواره با سیاست و زندگی سیاسی در ارتباط بوده اند، به تبیین جایگاه امامت و رهبری معصومان(ع) می پردازد. مولف با توجه به شرایط سیاسی تاریخی سیره رفتاری و عنایت به منابع روایی، اصول رفتاری و سیره امامان(ع) را درباره دلایل عدم قیام امامان معصوم(ع) اصل تدریجی بودن دعوت، اصل رهبری سیاسی، اصل تعیین وصی و جانشین، اصل تربیت نیروهای صالح و آگاه، اصل تقویت پایگاه مردمی و اجتماعی، اصل ارتباط با شیعیان، اصل صبر و شکیبایی، تأکید و اهتمام بر اتحاد مسلمانان و اصل مهم آماده سازی امت، برای ورود به عصر غیبت را بررسی می کند.

مطالب کتاب سیره سیاسی معصومان (ع) در عصر حاکمیت جور در چهار بخش ارائه شده است: در بخش نخست، کلیات و چارچوب نظری تحقیق تبیین خواهد شد. بخش دوم به رفتار و سیره سیاسی معصومان(ع) در ارتباط با مردم و جامعه مسلمانان اختصاص می یابد. در بخش سوم سیره پیشوایان معصوم در مواجهه با نظام سیاسی حاکم مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت در بخش چهارم مواضع سیاسی پیشوایان معصوم در برابر مخالفان نظام حاکم مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

مهمترین هدف این کتاب بررسی، شناخت و تحلیل سیره سیاسی معصومان(ع) است؛ به طوری که بتوان از مجموعه رفتار و عملکری پیشوایان دین، اصول و قواعدی مدون ارائه کرد و هدف دیگر نیز ارائه مدل و الگویی مدون از سیره سیاسی پیشوایان دین و بهره گیری از آن در فهم چگونگی تعامل شریعت، مردم و حکومت در عصر غیبت است.

کتاب سیره سیاسی معصومان (ع) در عصر حاکمیت جور، نوشته محمد ملک زاده است و در انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما