loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به رابطه عبد و مولا

5 (2)

ناشر بیان معنوی

نویسنده علیرضا پناهیان

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 264

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 18767 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب نگاهی به رابطه عبد و مولا، نوشته علیرضا پناهیان است و در انتشارات بیان معنوی به چاپ رسیده است. این کتاب دارای هفت فصل «درک رابطه عبد با مولا، ثمره معرفت نفس»، «برخی آثار رابطه عبد با مولا»، «رشد رابطه عبد و مولا در گرو (امر و اطاعت)»، «عبدپروری مولا»، «چند راهکار دیگر برای رشد رابطه عبد و مولا»، «شرایط عبودیت در حدیث (عنوان بصری)» و «فهرست ها» است.

کتاب «نگاهی به رابطه عبد و مولا» به برخی سوالات نظیر «کدام معرفت و شناخت نسبت به نفس است که زمینه ساز شناخت خدا می شود؟»، «انسان زمانی که برای اربابش می دود بهتر می دود یا زمانی که برای خودش می دود؟»، «ارتباط با خدا چگونه برقرار می شود؟»، «مهمترین جلوه محبت مولا به عبد چیست؟»، «اولین راه برای اینکه حسّ پرستش در وجود انسان زنده شود چیست؟»،
«ابهام چگونه عبد را تربیت می کند؟»، «چرا باید از هفت سالگی بچه ام را به نماز دعوت کنم، در حالی که هنوز خودش نمی تواند بفهمد و انتخاب کند؟»، «رابطه با مولا یعنی چه؟ یک عبد چگونه می تواند با مولای خود رابطه داشته باشد؟»، «اگر عبد با مولا رابطه داشته باشد یعنی چه حسی دارد؟» و«چرا امیرالمؤمنین(ع) این قدر در مناجات خودش از «جهنم» با خدا سخن می گفت؟»، پاسخ داده است.

سال های پیش یک روز به همراه بچه کوچکم از خانه بیرون آمدیم. چون این بچه مدتی بود بیرون نیامده بود، انگار همه چیز برایش تازگی داشت و مشغول تماشای اطراف بود و در همین حال دست خودش را در هوا چرخاند تا دست مرا بگیرد. چون همه چیز برایش تازگی داشت، نمی خواست چشم از آنها بردارد. ولی دستش را هم مدام به دنبال دست من می چرخاند تا طبق معمول دست مرا بگیرد.
کمی دستم را عقب کشیدم تا ببینم چکار می کند. بعد از مدتی، با کمی نگرانی برگشت نگاه کرد و جای دستم را پیدا کرد و دستش را به دستم رساند و باز مشغول تماشا شد. در آن لحظه خیلی از خدا خجالت کشیدم. گفتم من که وابستگی و احتیاجاتم به خدا از این بچه خیلی بیشتر است، ای کاش من هم هر روز صبح که از خانه بیرون می آمدم دستم را می گرداندم تا دستم را به خدا بدهم، بعد مشغول تماشا بشوم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

مصطفی قربانزاده

من مشغول مطالعه هستم ... عالی ست

11 اردیبهشت 1399

الهام

باسلام من کتاب چگونه نماز را بهتر بخوانیم مطالعه کرده ام کتاب خیلی زیبایی است .متشکرم بابت زحمت های جنابعالی .اجرتان با خدا

5 اردیبهشت 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما