loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گرایش اجتماعی در تفاسیر معاصر قرآن کریم

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده سیده فاطمه حسینی میرصفی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 408

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 19832 10003022
160,000 152,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تفسیر اجتماعی یکی از گرایش های مهم و تأثیر گذار در دانش تفسیر قرآن کریم در دوره معاصر است. نقطه تمرکز این اندیشه و گرایش، تحول اندیشه مفسران از دیدگاه فردی و اخروی، به دیدگاه اجتماعی است. براین اساس آنان در پی ارائه راه حل مشکلات مادی و معنوی جامعه در تفسیر قرآن هستند. در این گرایش نگارش تفسیرهایی بوجود آمده که راه و رسم زیستن حیات معنوی را در ابعاد مختلف اجتماعی نشان می داد و در تکاپوی طرح پرسش ها و شبهات و پاسخی بود که این کتاب را مبنای تدوین قوانین و اصول حاکم برجامعه قرار می دهد. این مفسران مصلحان و احیاگران دینی بودند که راه حل مشکلات و رفع انحطاط و عقب ماندگی مسلمانان را بازگشت به قرآن می دانستند، بازگشتی که به شناخت تعالیم و پیامهایِ حیات بخش و دگرگون سازی جامعه مسلمانان بیانجامد و قرآن در متن زندگی آنان قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما