loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه کامل ساختار سوره های قرآن کریم

ناشر آیه نور

گردآورنده کتاب موسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالثقلین

تحقیق و تنظیم کتاب محمد خامه گر

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 132

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این مجموعه شامل ۱۱۴ نمودار از سوره های قرآن کریم است که بر مبنای نظریه هدفمندی سوره های قرآن تنظیم شده است.
بر اساس این نظریه ، هر سوره دارای یک هدف اصلی است و محتوای آن قابل تفکیک به فصل ها و مقاصد فرعی است، هر دسته از آیات به لحاظ تناسب درونی و ارتباط نزدیکی که با یکدیگر دارند، ذیل یک فصل قرار می گیرند و این فصل ها در یک نکته اساسی که هدف و غرض اصلی سوره نامیده می شود، مشترک هستند.

برای تدوین این اثر از تفاسیر معتبر شیعه و اهل سنت از جمله تفسیر المیزان ، التحریر و التنویر ، النظم الفنی للقرآن الکریم و التفسیر البنایی استفاده شده است اما دیدگاه های علامه طباطبایی در تفسیر المیزان مورد توجه خاص نویسنده بوده و در تفسیر آیات و ارتباط گفتارهای مستقل، به طور مکرر به این تفسیر شریف مراجعه شده است.

امکان آشنایی اجمالی و آسان با محتوای سوره های قرآن کریم و همچنین سرعت، تثبیت و دقت بیشتر در حفظ آیات برای عموم علاقه مندان به معارف قرآن، از جمله کاربردهای این نمودار است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خامه گر، مؤلف این مجموعه با ده سال تلاش مجموعه کامل سوره های قرآن کریم را در قالب نمودارهای درختی آماده کرده است.

این کتابچه به صورت روان و آسان این امکان را برای قرآن دوستان فراهم می آورد که با مرور تفسیر مختصر و کوتاه در هر روز به تفسیر جامع و کامل در طول کمتر از یک سال دست یابند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما