loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی سینما - جلد سوم

ناشر ساقی

نویسنده ویلیام فیلیپس

مترجم رحیم قاسمیان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 264

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

جلد سوم کتاب «مبانی سینما» چهار فصل دارد:
عمده مباحث مطرح شده در فصل نخست از سوی نویسنده این گونه است: «مضامین و بسترهایی که فیلم بر اساس آن ها ساخته می شود»، «نسخه ای از فیلم که می بینیم»، «قدرت تفکیک و شفافیت» و «فضایی که فیلم در آن دیده می شود».
فصل دوم کتاب نیز به بررسی شیوه های تفکر درباره فیلم اختصاص دارد و در آن انتظارات تماشاگر از یک فیلم و ارتباط متقابل او با اثر، انواع معانی در فیلم و عوامل موثر بر نحوه تفکر درباره فیلم سینمایی شرح داده شده است. همچنین بخشی از این فصل به نقد و بررسی فیلم اختصاص دارد.
نویسنده در فصل سوم به نکاتی مفید و موثر درباره خواندن و درک و نگارش در مورد فیلم و نیز نوشتن معنای واژه های اصلی نوشتن نقد یا یادداشت بر فیلم اشاره می کند.
فصل چهارم کتاب نیز نویسنده ابتدا به شرح مباحثی چون؛ «شرح داستان فیلم»، «تجزیه و تحلیل» و «رمان و فیلم» پرداخته و در ادامه یک نقد کامل از فیلم «بازیگر» اثر «رابرت آلتمن» را برای مخاطبان ارایه کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما