loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حدیث روزگار 4: خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره آیت الله سید محمود طالقانی

5 (1)

ناشر کلبه شروق

نویسنده سید هادی خسروشاهی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 232

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

ویژگی ممتاز این کتاب تاریخی و خاطرات استاد خسروشاهی، حضور فعالانه استاد در غالب فعالیت های اسلامی و انقلابی معاصر در کشور و مُستند بودن آنهاست که بخش قابل توجهی از حوادث تاریخ معاصر و جریان نهضت اسلامی ایران را به طور دقیق و صحیح با مدرک و سند ارزیابی و تحلیل و تبیین می کند.

این کتاب خاطرات مستند در پنج فصل تنظیم و تدوین شده است: زندگی و مبارزه آیت الله سید محمود طالقانی (متن گفتگوی استاد خسروشاهی با ماهنامه «شاهد یاران» که با عنوان «ابوذر زمان و مالک اشتر انقلاب» در شماره 22، شهریور 1386 منتشر شده است)، آیت الله طالقانی در حوزه علمیه قم (گفتگوی استاد خسروشاهی با نشریه «یادآور»)، طالقانی؛ تبلور عینی «پرتوی از قرآن» (گزیده سخنرانی استاد خسروشاهی در همایش بررسی اندیشه های قرآنی و اقتصادی آیت الله طالقانی در دانشگاه مفید قم در سال 1387)، آیت الله طالقانی و بیداری اسلامی (متن کامل سخنرانی استاد خسروشاهی در مراسم رونمایی از آخرین شماره «کتاب ماه فرهنگی تاریخی یادآور» که شناخت نامه جامع آیت الله طالقانی نام گرفته و استاد در آن به تشابه فکری و فعالیت های سید جمال الدین حسینی اسدآبادی و آیت الله طالقانی می پردازد).

بخش پنجم کتاب هم ضمائم است که شامل روزشمار زندگی، تصاویر و اسناد، فهرست اعلام، اماکن و کتب است. بیش از 50 تصویر و سند درباره این عالم مجاهد و انقلابی و اولین امام جمعه تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش اسنادی و تاریخی این کتاب را بیشتر کرده است. در قسمت های مختلف این کتاب، استاد خسروشاهی اسناد و زوایای ناگفته از زندگی، شخصیت و اندیشه آیت الله طالقانی را بیان می کند که تاکنون کمتر بیان شده یا اینکه اصلاً بیان نشده است از جمله حضور آیت الله طالقانی در حوزه علمیه قم، روابط مراجع و علما با ایشان و...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما