loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دعا و اسرار اجابت

سلسله مباحث برنامه سمت خدا

ناشر عطش

نویسنده حبیب الله فرحزاد

ویراستار اکبر اسدی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 20874 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
65,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب، پژوهشی در زمینه اهمیت و جایگاه دعا در فرهنگ اسلامی و عوامل و موانع استجابت دعاها می باشد. در ابتدای این اثر به تبیین آثار و ابعاد دعا به عنوان قرآن صاعد پرداخته شده و برخی از آیات قرانی و روایات وارد شده از سوی معصومین(ع) در مورد تأکید دراین زمینه مورد بحث و بررسی اجمالی قرار گرفته است. آنگاه خواص برخی از دعاها و اذکار مانند ذکر یونسیه و مناجات های شبانه با خداوند متعال بیان شده و نقش دعا در افزایش محبت بین خدا و بندگان او تبیین شده است. در ادامه نگارنده به علل اجابت نشدن برخی از دعاها اشاره نموده و شرایط عدم استجابت دعا مانند: انجام برخی از معاصی، خوش بین نبودن نسبت به خدا، اصرار و التجاء نکردن در دعا و رضایت نداشتن خدا از دعاکننده به دلیل عدم اطاعت شایسته خداوند را بیان کرده و لزوم تسلیم در برابر خداوند متعال حتی در صورت عدم مستجاب شدن خواسته ها را مورد تأکید قرار داده است. نویسنده در ادامه به ظرفیت های اجابت دعا و نقش آن در ارتقای معرفت نسبت به خدا اشاره نموده و معیار و ملاک های درخواست ها از خداوند به ویژه در امور معنوی را بررسی نموده است. وی ضمن نقل داستان ها و روایاتی در زمینه آثار و ابعاد مختلف نیایش، به ارتباط آن با تقدیرات الهی اشاره نموده و صحیفه سجادیه را گنجینه ای بی نظیر در فرهنگ نیایش و مناجات عنوان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما