loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رانده شدگان: خاطرات خلود جلیل ابراهیم

5 (1)

ناشر سوره مهر

نویسنده خلود جلیل ابراهیم

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 180

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21277 10003022
35,000 33,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب روایتی از رانده شدن خانواده های ایرانی و شیعه ساکن عراق با آغاز جنگ تحمیلی و درسال 1962است.
خانم جلیل ابراهیم درباره موضوع اصلی کتاب خاطرات خود می گوید: «این یک فاجعه انسانی است که کسی از آن خبر ندارد. رژیم بعث عراق در طول چهار سال ساکنان ایرانی کشورش را به بازگشت به ایران واداشت و از ترس رزمنده شدن مردان این خانواده ها در جنگی که قرار بود اتفاق بیفتد، آنها را دستگیر و به اسارت گرفت. این مردان و پسران جوان سرنوشت نامعلومی داشتند و عده زیادی از آنها به شهادت رسیدند.»

«از همان ابتدا که در ایران مستقر شدیم، یعنی زمانی که تنها 17 سال داشتم می خواستم مظلومیت رانده شدگان و وقایعی که شاهد بودم را بنویسم. به تدریج شروع به نوشتن کردم. چندبار هم خواستم آنها را چاپ کنم، ولی می گفتند مردم از جنگ خسته شده اند. تا اینکه توسط یکی از همسایگان به آقای سرهنگی معرفی شدم. در آن زمان 90 درصد کتاب را نوشته بودم. ایشان تشویقم کردند که خودم خاطرات را بنویسم.»

گفتنی است کتاب «رانده شدگان» دارای 8 فصل است و به موضوعاتی چون زندگی کردهای شیعه در عراق، دستگیری کردهای شیعه توسط سازمان امنیت عراق، رهاشدن آنها در مرزهای عراق و ایران، زندگی در اردوگاه جهرم و ساکن شدن در ایران و ... می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

shima

in ketab fooooqoladest,faqat gerye kardam paye in khaterat

28 اسفند 1396

afsane az shahsavar

motmaenan ketabe kheili khobi hast

12 بهمن 1393

صبا

سلام خیلی خوب با روایتی ساده از دوران جنگ

1 دی 1393

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما