loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اسلام و جهانی شدن: بررسی امکان جهانی شدن اسلامی در قرن 21

2.5 (2)

ناشر دانش و اندیشه معاصر

نویسنده رضا غلامی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 231

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 21413 10003022
60,000 54,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقطه تمرکز کتاب «اسلام و جهانی شدن: بررسی امکان جهانی شدن اسلامی در قرن 21 » شناسایی ماهیت جهانی شدن مصطلح و عوارض آن و در مرحله بعد کشف رابطه آن و عوارضش با اسلام در ساحت اندیشه و عمل است.

جهانی شدن بیش از دو دهه است که همچون مباحثی مانند توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی در سطح بین المللی مورد توجه قرار گرفته و توانسته است ذهن اندیشمندان، محافل علمی و مراکز دینی، را نیز به تکاپو در این خصوص برانگیزد و همچنان شاهد انتشار کتاب، برگزاری همایشها و نشستهای علمی مختلف در سراسر دنیا با موضوع جهانی شدن هستیم و این همه نشان از تداوم توجه به این موضوع است.

سؤال اصلی کتاب اسلام و جهانی شدن، چیستی پدیده جهانی شدن و آثار آن و همچنین نسبت آن و آثارش با اسلام(در نظر و عمل) است. در واقع، نقطه تمرکز این کتاب، اول شناسایی ماهیت جهانی شدن مصطلح و عوارض آن و در مرحله بعد کشف رابطه آن و عوارضش با اسلام در ساحت اندیشه و عمل است. با این حال، این کتاب سؤالات فرعی متعددی نیز دارد که تلاش کرده پاسخ آن ها را در خلال مباحث یا در بخش های اختصاصی پیدا کند.

مهمترین این سؤالات، حول امکان شکل گیری «جهانی شدن اسلامی» با استفاده از فرصت های ناشی از جهانی شدن مصطلح و همچنین چیستی جهانی شدن اسلامی، تفاوت آن با جهانی شدن مصطلح و نسبت جهانی شدن اسلامی قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) و جهانی شدن اسلامی بعد از ظهور مهدی موعود(عج) می باشد.

علاوه بر این، این پژوهش به عنوان یک سؤال فرعی، درصدد شناسایی نقاط قوت و ضعف جهان اسلام در مواجهه با جهانی شدن و در ادامه به دنبال یافتن مجموعه ای از راهبردهای کلان برای مواجهه فعال و مبتکرانه با فرصتها و تهدیدهای جهانی شدن مصطلح است که البته در مواجهه با فرصتها، راهبردهای شکل گیری جهانی شدن اسلامی قبل از ظهور مورد عنایت ویژه قرار گرفته است.

این اثر در قرن 21 به قلم رضا غلامی در پنج بخش سامان یافته است:
بخش اول: مبانی نظری جهانی شدن
بخش دوم: نسبت اندیشه اسلامی و اندیشه جهانی شدن
بخش سوم: جهانی شدن؛ فرصتها و تهدیدها
بخش چهارم: ظرفیتها، توانایی ها و آسیبهای جهان اسلام در مواجهه با جهانی شدن
بخش پنجم: راهبردهای کلان برای مواجهه جهان اسلام با جهانی شدن
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما