loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر معناشناسی شهرها و آبادی های ایران - جلد اول

ناشر اندیشه و فرهنگ جاویدان

نویسنده حمیدرضا میرمحمدی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 430

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

درباره اهمیت نام در جغرافیا همین بس که بهترین تصاویر ماهواره ای که امروزه توسط ماهواره های پیشرفته در اختیار بشر قرار می گیرند و از مشکلات امر نقشه برداری زمینی می کاهند، تا زمانی که نام جغرافیایی بر مناطق مختلف آن نهاده نشده است، کاربردی ندارد و در حکم یک تابلو جلوه می نماید. این اسامی جغرافیایی هستند که به مکان های مختلف هویت و شخصیت می دهند. بخشی از نام های مختلف جغرافیایی را اسامی آبادی ها تشکیل می دهند که دستخوش تغییرات زیادی شده اند. شاید بتوان گفت کمتر مکانی را میتوان یافت که در طول اعصار مختلف به یک نام شناخته شده باشد.
آنچه مسلم است این که شناخته نشدن معنا و مفهوم نام یک مکان جغرافیایی نیز نمی تواند دلیلی بر بی مسمّا بودن آن باشد. بنیادهای طبیعی شهرها و روستاها، وابستگی انسان به طبیعت و آنچه در اوست، زندگی اجتماعی، فرهنگ، بینش و اعتقادات، ارتباطات اجتماعی، کنش و واکنشهای طبیعی و انسانی، اقتصادی و ... همه و همه در نام گذاری شهرها و آبادی های ایران نقش دارند. این کتاب مقدمه ای در جهت معنا شناسی آبادی های کشور است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما