loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن داستان نویسان - جلد اول: صادق چوبک کیست؟

ناشر سروش

نویسنده شهریار زرشناس

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 176

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22390 10003022
7,000 6,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن داستان نویسان - جلد اول: صادق چوبک کیست؟، نوشته شهریار زرشناس است. کتاب حاضر با عنوان صادق چوبک کیست؟، اولین کتاب از زیر مجموعه "داستان نویسان"، از مجموعه کتاب هایی که برای معرفی چگونگی ظهور و تحول و تأثیر مکتب های سکولار بر نویسندگان غربی و ایرانی توسط انتشارات سروش منتشر می شود.


در قرون اخیر دنیای غرب توانسته است با ابزار فلسفه های الحادی و علوم سکولار و به پشتوانه اقتصاد، قدرت رسانه ای، و نظامی گری لجام گسیخته، اغلب ساحت های فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان را به تصرف خود درآورد.

از آغاز مواجهه دنیای شرق و جهان اسلام با مظاهر جدید تمدن، به موازات حرکت ملت ها برای رهایی از قید استعمار، اصحاب اندیشه و تدین رویکردهای متفاوتی برای سامان دادن تعامل صحیح با غرب مطرح کرده اند. در کشور ما نیز طی نیم قرن اخیر جریانی فکری شکل گرفته است که جمع هم فکران آن به سهم خود کمک شایانی به بازشناسی این فرهنگ استعماری و چگونگی تعامل با آن کرده اند.

کتاب بازخوانی فرهنگ و اندیشه مدرن داستان نویسان - جلد اول: صادق چوبک کیست؟، در شمار مجموعه کتاب هایی است که برای معرفی چگونگی تولد و تحول و تاثیرات مکتب های سکولار بر نویسندگان غربی و ایرانی توسط سروش منتشر می شود.
از دیدگاه تحلیلی جریان فکری مزبور، به زندگی و آثار صادق چوبک، یکی از نویسندگان مشهور ایرانی می‌پردازد؛ نویسنده ای که کاملاً متأثر از فضای فکری وارداتی غربی در عرصه ادبیات فارسی قلم زده است و نوشته های او مصداق نتایج تفکر الحادی عصر به اصطلاح روشنگری و دوره پس از آن است.

کتاب «صادق چوبک کیست؟» در سه فصل مجزا جریان فکری و اعتقادی صادق چوبک را مورد بررسی قرار می دهد. فصل اول کتاب با عنوان ادبیات شبه مدرن ایران و مقام صادق چوبک به بیان باطن و ویژگی های ادیبان شبه مدرنیست ایران می پردازد و مقام صادق چوبک را در ادبیات شبه مدرنیست ایران مورد ارزیابی قرار می دهد.

فصل دوم کتاب به معرفی صادق چوبک به عنوان یک ملی گرا، لیبرال، روشن فکر و فن سالار می پردازد و جریان های فکری و اعتقادی این نویسنده را در آثارش مورد واکاوی قرار می دهد و فصل آخر کتاب خواننده با برخی از داستان های صادق چوبک از جمله؛ مجموعه داستان های خیمه شب بازی، انتری که لوطی اش مرده بود، روز اول قبر، چراغ آخر و سنگ صبور آشنا می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما