loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحقیقی پیرامون ولایت فقیه

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22725 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب مبحث امامت در دو بخش یعنی "امامت عامه "و "امامت خاصه" بررسی شده است.

نگارنده در این باره می گوید: مبحث امامت همانند مبحث نبوت در کتب کلامی به دو بخش عامه و خاصه تقسیم شده است و فلسفه آن دو سوالی است که بعد از رحلت پیامبر گرامی شده بود که عبارت اند از:
1ـ آیا پس از پیامبر ضرورت تبیین دین و راهنمایی و رهبری امت همچنان ادامه دارد و با رفتن پیامبر کار تبیین تفسیر دین و هدایت و رهبری پایان می یابد؟ 2ـ در صورت تداوم امامت چه کسی عهده دار این مسئولیت، پس از رحلت رسول مکرم اسلام (ص) است، یعنی در اسلام چه کسی حق جانشینی پیامبر (ص) را داشت، ابابکر یا علی (ع)؟

مسلمانان نسبت به سوال اول بالاتفاق پاسخ مثبت داشتند و تداوم راه پیامبر (ص) را در لباس امامت و خلافت، امری قطعی و ضروری می دانستند ولی در پاسخ به سوال دوم، به دو گروه شیعه سنت به خلافت خلفا و خلافت علی (ع) در مرتبه چهارم معتقد شدند ولی شیعه بر این عقیده است که پیامبر (ص) با نص جلی و نصب علی (ع)، او رابه عنوان جانشین خود نصب کرده و دیگران حق امامت و خلافت را نداشتند.

پاسخ به سوال نخست ذیل عنوان امامت عامه و پاسخ به سوال دوم ذیل عنوان امامت خاصه در کتاب های مختلف همچنین کتاب حاضر ـ مورد بحث قرار گرفته است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما