loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

منطق فهم حدیث

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 22749 10003022
580,000 522,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فهم حدیث از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است و علمی است مجزا که این قدرت را به انسان خواهد داد که احادیث صادر شده از معصومین را بفهمد.

حدیث از همان ابتدا که از معصوم صادر شده است تا حال که به دست ما رسیده یک دوران پرفراز و نشیبی را گذرانده است که با فهم ابتدایی که در حوزه علمیه حاصل می شود به دست نمی آید. دست یابی به احادیث گاهی مشکل تر از فهم قرآن است چون قران یک متن قطعی است که از خداوند صادر شده است ولی احادیث در برخی موارد دچار تشویش، اضطراب و تحریف شده اند و در احادیث نیازهای زمان صدور در نظر گرفته شده است.

کتاب حاضر فهم حدیث را در دوازده مرحله بیان می کند که از آن جمله: دستیابی به متن حدیث، فهم دقیق واژگان حدیث، بهره گیری از فهم پیشینیان، بهره گیری از علوم بیرونی، اختلاف الحدیث، مشکل الحدیث، فقه الحدیث و نقد الحدیث است.

بحث های این کتاب نو و منظم است و از ویژگی های خاصی برخوردار است و مؤلف کتاب هر جا که احساس کرده است مطلب به توضیح بیشتر نیاز دارد این کار را کرده است.

کتاب حاضر از 17 درس تشکیل شده که عناوین مطالب آن عبارتند از:
کلیات، واژه شناسی 1 و 2، لزوم بازیابی خانواده حدیث و پیشینه آن، فواید و آثار بازیابی خانواده حدیث، شیوه کاربردی بازیابی خانواده حدیث، ارزش گذاری متون، بهره گیری از قراین و استنتاج، آسیب شناسی پژوهش حدیثی 1 و 2 و 3، اختلاف حدیث و مشکل الحدیث، کلیات نقد حدیث، معیارهای نقد محتوایی حدیث 1 تا 5.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما