ناموجود
این کالا فعلا موجود نیست اما می‌توانید زنگوله را بزنید تا به محض موجود شدن، به شما خبر دهیم.
موجود شد باخبرم کن

عوامل کنترل غرایز در زندگی انسان

دسته بندی: روانشناسی

ناشر: موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده: حسین مظاهری

تعداد صفحات: 251

1
امتیاز
2
نفر
4 از 5
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

بی تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت و غریزة جنسی است که از ابتدای زندگی در وجود آدمی نهفته است این غریزه تا زمان بلوغ همچنان دوران آرام و بی تحرکی را پشت سر می گذارد، امّا به مجرد شروع دوران نوجوانی، آرام آرام زمان بیداری و طغیان آن فرا می رسد و رفته رفته تمام وجود نوجوان و جوان را در برمی گیرد. و همه جوانان کما بیش با این وضعیت روبرو می شوند، بزرگترها نیز این دوره را پشت سر گذاشته اند. آنچه افراد با هم تفاوت دارند، در این است که برخی با ایمان قوی و عزم و ارادة استوار در برابر نیروی شهوت می ایستند و مقاومت می کنند، یعنی به شخصیت خود احترام قایل اند و لذا خود را به کارهای زشت و ناپسند آلوده نمی سازند، امّا عده ای هم وجود دارند که نمی توانند مقاومت کنند و نیروی شهوت را در خود کنترل نمایند. اگر در دوران جوانی نیروی شهوت قوی است، ارادة جوانان قوی تر از آن است.
علی ـ علیه السّلام ـ می فرماید: «من کرمت علیه نفسُه، هانت علیه شهواته» کسی که کرامت و ارزش خود را بشناسد، شهوت نمی تواند بر او غلبه کند.
کتاب «عوامل کنترل غرایز در زندگی انسان» مجموعه ای از سخنرانیهای استاد برجسته اخلاق، آیت الله حسین مظاهری در این راستاست که از سوی موسسه تحقیقاتی ذکر منتشر شده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام