loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قلب قرآن: تفسیر سوره یس

3.7 (3)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23077 10003022
77,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نام این کتاب از روایتی اقتباس شده که می فرماید برای هر چیزی قلبی است و قلب قرآن سوره یس است. در دو ماه مبارک رمضان آیت الله شهید دستغیب در شرح و تفسیر این سوره مطالب جالبی بیان داشتند که خلاصه آن به این عنوان منتشر گردید.

نخست درباره رسالت خاتم النبیاء و قرآن مجید که بر این انذار فرستاده شده، بحث می کند و از سرکشی کفار که انذارهای خداوند سخن می رود که چگونه زمین مرده را زنده کرده و از آن دانه ها و میوه ها و چشمه ها و درختان انگور و خرما بیرون می آورد تا مردمان بخورند و سپاس آفریننده شان را بنمایند. از آیات دیگر خداوند آفرینش جفت ها را از زمین و از خودشان دانسته از شب که از روز می کاهد سخن می گوید از حرکت آفتاب، از منزل های قمر و به طور کلی از همه ستارگان که در فضای بیکران پخش هستند و از کشتی های پربار در دریاها بحث می کند.

در بخش دیگر از برپائی ناگهانی قیامت صحبت می کند که مهلت وصیت هم به کسی داده نمی شود و حتی نمی توانند به خانه هایشان بازگردند. هنگامی که در صور دمیده می شود مردگان زنده شده به سوی پروردگارشان به حرکت می آیند و از موقف دهشت و وحشت یاد می کند. آنگاه از بهشتیان و سرگرمی هایشان که با همسرانشان بر تخت ها تکیه زده اند و انواع نعمت های گوناگون برایشان صحبت می کند. از مجرمین و شیطان پرست هائی که بر خلاف عهدی که با خدا کرده بودند با دشمن خودشان شیطان سازش کردند و از صراط مستقیم بندگی خدا روی گرداندند و دوزخی که به واسطه کفر به آن مبتلا شده اند، یاد می نماید و اینکه چگونه بر زبان های دوزخیان مهر زده می شود و دست هایشان و پاهایشان به آنچه کرده اند گواهی می دهند.

و بالاخره در بحث های آخر این کتاب دوباره سخن از معاد می رود که چگونه استخوان های پوسیده را همان کس که آن را آفریده است، می آفرینند. همان خداوندی که از درخت سبز آتش بیرون می دهد و آسمان ها و زمین را آفریده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما