loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باده گلگون: چهارصد و چهل کلمه در سیر و سلوک الی الله

5 (1)

ناشر تراث

نویسنده جواد ملکی تبریزی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23100 10003022
98,000 93,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «من از حضرت امام رضوان الله تعالی علیه پرسیدم که شما مرحوم میرزا جواد آقا را درک کردید؟ ایشان با ابراز تاسف فرمودند: نه، نشد که من درس و جلسات ایشان را به طور کامل درک کنم… وقتی این مساله را من از ایشان پرسیدم شاید حدود 60 سال از آن زمانی که ذکر می کردند گذشته بود با این حال تاسف می خوردند و می گفتند افسوس که نشد به آن جلسات بروم.» همین یک خاطره از حضرت آیت الله خامنه ای که در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی نقل کردند برای پی بردن به جایگاه آن عارف واصل کافی ست، اگرچه نقل ها و شواهد دیگری هم وجود دارد. رهبر انقلاب در همان دیدار با تاکید بر اینکه «میرزا جواد آقا باید معرفی شود» می فرمایند: «ببینید جوان ها امروز چطور به عرفان های جعلی و وارداتی اقبال دارند. مثل اینکه بخواهید یک کاسه بلورین یا چینی نقاشی شده فاخر را با یک ظرف پلاستیکی مقایسه کنید. این اقبال جوان ها نشان دهنده این است که یک تشنگی وجود دارد که باید آن را با آب زلال و گوارا برطرف کرد. نباید گذاشت عطشی که وجود دارد با آب های مسموم و گل آلود برطرف شود.» آن مقام عرفانی در کنار این تاکید رهبری بر لزوم معرفی آقا میرزا جوادآقا کتاب «باده گلگون» را در جایگاه یک کتاب خوب قرار می دهد.
این کتاب، در بر دارنده توصیه ها درس ها، نکات و دستورالعمل های عرفانی این عارف برجسته است که در کتابهای رساله لقاءالله و المراقبات و اسرارالصلات گردآوری شده است، به رشته تحریر درآمده است. مطالب این کتاب حاوی مباحث اخلاقی و عرفانی می باشد.
عنوان کتاب هم از همان سخنان رهبر معظم انقلاب برداشته شده است، آنجا که می فرمایند: «بنده سال ها پیش در یک مجمعی گفتم که مرحوم میرزا جواد آقا در قنوت نماز شبش (با تمام خضوع و خشوعش) این شعر را می خواند: زان پیش تر که عالم فانی شود خراب ما را ز جام باده گلگون خراب کن این حالات را ما فقط می شنویم و تصورش هم شاید برای ما آسان نباشد که این چه حالی است که یک پیرمرد فقیه بزرگوار در نماز شبش شعر حافظ را با این حال بخواند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمد

من دیده گاهم ایین است که مجموعه جالبی نیست وهمه اش تکراری وخسته کننده است مخصوصا برای جوان‌ها این کتاب‌ها اکثرا کنار جوی‌ها فروخته میشود

19 بهمن 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما