loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اهرم های مالی

ناشر علامه بهبهانی

نویسنده حمید آسایش | مهدی زاهد غروی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 127

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«گسترش و جهانی شدن فعالیت های اقتصادی، خاصه تولید سرمایه گذاری، منتهی به پیچیده شدن مدیریت و مهم تر از همه تصمیم گیری شده است، اتخاذ تصمیمات مناسب، مستلزم کسب آگاهی بیشتر از علوم و فنون متنوع است، رشد شتابان علوم و فنونی که ابزار پاسخ گویی به نیازهای تصمیم گیری مدیران است، منتهی به شکل گیری شاخه های جدید علمی در مدیریت شده است. مدیریت مالی از جمله دستاوردهای این فرآیند است، مدیریت مالی یکی از رشته های نسبتا جدید علمی است که مفاهیم و روش های آن کاربرد گسترده ای دارد».

این کتاب در پنج فصل اصول و مفاهیم اولیه، نسبت های مالی، تجزیه و تحلیل نسبت های مالی، برنامه ریزی سود و اهرم های مالی گردآوری شده که فصل اول شامل موضوعاتی همچون تاریخچه مدیریت مالی، هدف واحدهای انتفاعی، حوزه های تصمیم گیری در مدیریت مالی، وظایف مدیریت مالی، مفهوم مدیریت مالی، هدف مدیریت مالی، وظایف مدیریت مالی و نتیجه گیری است.

فصل دوم این کتاب با عنوان نسبت های مالی دربردارنده موضوعاتی از قبیل کلیات سیستم مالی، دارایی مالی، مؤسسات مالی، بازارهای مالی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، هدف تجزیه و تحلیل صورت های مالی، تجزیه و تحلیل نسبت های مالی، موارد استفاده نسبت های مالی، استفاده کنندگان از نسبت های مالی، طبقه بندی نسبت های مالی و تجزیه و تحلیل سود دهی است.

تجزیه و تحلیل سیستم ها، تعیین حد متوسط های مالی، ارتباط نسبت های مالی با یکدیگر و نتیجه گیری از موضوعات مطرح شده در فصل سوم این کتاب است و فصل چهارم کتاب هم شامل موضوعاتی همچون برنامه ریزی مالی، فرآیند برنامه ریزی، موارد استفاده از برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل نقطه سودآوری، تعیین نقطه سر به سر و خلاصه می شود. تجزیه و تحلیل سود، تغییرات سطح فروش، تغییرات در قیمت در نتیجه تغییر مقدار فروش، تغییرات هزینه های قابل کنترل، اهرم های مالی، انواع اهرم ها، شرایط تأمین مالی از طریق ایجاد بدهی، اهمیت اهرم مالی، مدیریت ساختار سرمایه و نتیجه گیری موضوعات فصل پنجم کتاب اهرم های مالی را تشکیل می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما