loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گفتارهای ویژه در عقاید شیعه 1: اکمال دین در حقیقتی انکار ناپذیر

ناشر علامه بهبهانی

نویسنده سید محمد یثربی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 112

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

محتوای این اثر نگاهی است اجمالی به موضوع غدیر و درک و فهم پیام آن. نگارنده معتقد است ماجرای روز غدیر و نصب خلیفه توسط خداوند و ابلاغ آن به وسیله پیامبر اکرم (ص) یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ اسلام است. وی نخست درباره آیه اول سوره مائده و آیه 3 و 67 همان سوره با عنوان آیه های ابلاغ و اکمال سخن گفته و مستندات روایی این آیات را بررسی نموده است. مؤلف در ادامه راجع به مضمون معنایی و پیامی این آیات بحث کرده و از آن با عنوان پیام مهم و اتمام رسالت و مأموریت پیامبر یاد میکند.

هدف از بعثت انبیاء، جایگاه کتاب الهی، مفسران حقیقی کلام الهی، عمر و اعتراف به جهالت، معیت امیرالمؤمنین (ع) و قرآن مجید، دشمنان در کمین اسلام از دیگر مباحثی است که نویسنده بدانها پرداخته و ارتباط آنها را با موضوع غدیر تبیین مینماید. وی در پایان ذهن خوانندگان را به فعالیت ها و اقدامات خطرناک مخالفان اسلام معطوف ساخته و بر این مطلب تصریح می ورزد که آنها همواره درصدد بودند که مقام و منصب الهی حضرت امیر را انکار کرده و جریان خلافت و امامت را تغییر داده و در جهت امیال و آرزوهای خودشان پیش ببرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما