loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به قرآن

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23393 10003022
88,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مقدمه:
کتاب حاضر، کلیاتی از قرآن مجید را بررسی نموده و فشرده ای از این ودیعه آسمانی را در اختیار شما قرار می دهد؛ از قبیل : واژه قرآن به چه معناست ؟ و قرآن چند آیه دارد؟ و با حذف مکررات و مشتقات ، مجموعا از چند کلمه تشکیل یافته ؟ سوره های مکی و مدنی آن کدامند؟ و چه هنگام قرآن کریم ، به ترتیب فعلی ، صورت پذیرفته ، چند بار، بر پیامبر اکرم - صلی الله علیه و آله - نازل شده است ؟ و...
سپس حدود هفتاد موضوع از موضوعات قرآن مجید، مطرح و تحقیق شده است که هر یک ، مطلب مستقلی می باشد. و در آشنا کردن انسان به این پیام ربوبی ، سهم بسزایی دارد.
اینجانب با آنکه درباره قرآن مجید،((قاموس قرآن))را در هفت جلد، تاءلیف نموده ام - که دایرة المعارفی برای قرآن کریم است - و نیز تفسیر((احسن الحدیث))را در دوازده جلد نوشته ام - که یکدوره تفسیر کامل می باشد. - باز احساس کردم که هر چه درباره این کتاب آسمانی تحریر نمایم ، ارزش آن را دارد. و عده ای را - ولو به طور مختصر - با قرآن کریم آشنا می سازد. آری چه ، کاری بهتر از پرداختن به قرآن مجید است ؛ مگر نه این است که رسول خدا - صلی الله علیه و آله - فرموده :((خیرکم من تعلم القرآن و علمه)) ؛ یعنی بهترین شما کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران نیز یاد بدهد.
بدین جهت ، این کتاب را به رشته تحریر درآوردم . از خداوند متعال خواستارم که آن را به احسن قبول فرماید. و مورد استفاده همگان قرار دهد. و آنچه از عمرم را درباره آن صرف کرده ام ، ذخیره آخرتم گرداند.
نگارش این کتاب ، در پنجم ذیحجه ١٤١٣ هجری ، مطابق با ششم خرداد ماه ١٣٧٢ شمسی ، آغاز گردیده و در دهم شعبان ١٤١٤، مطابق با دوم بهمن ماه ١٣٧٢ با تمام رسیده است ؛ یعنی در نگارش آن ، هفت ماه و ٢٦ روز وقت صرف شده است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما