loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سبک اقتصادی و فرهنگی زندگی: از خودتحریمی در اقتصاد معتاد به نفت تا عزم ملی و مدیریت جهادی در اقتصاد مقاومتی

(فرهنگ کارآفرینی)

ناشر بنیاد بعثت

نویسنده محمدحسن قدیری ابیانه

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 461

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در این کتاب عوامل و موانع فرهنگی اجتماعی پیشرفت، تولید، سرمایه و اشتغال مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل اول کتاب به موضوع "توطئه های خارجی" اختصاص دارد و به مصادیق این توطئه ها علیه ملت ایران استناد شده است.

فصل دوم "توهم نفتی" نام گرفته است و میزان تصور غلط مردم از درآمدهای نفتی کشور را به با اعداد و ارقام به نمایش می گذارد.

//فصل سوم تحت عنوان یارانه ها" بر یارانه های فرآورده های سوختی متمرکز شده است و آماری را ارائه می دهد که در نگاه اول باورناپذیر است مگر اینکه خواننده محترم خود به ضرب و تقسیم بپردازد و از فاجعه ای که در کشور گرفتار آن شده ایم آگاهی یابد.
مطالعه این فصل روشن خواهد کرد که نه تنها افزایش قیمت سوخت موجب فقیرتر شدن فقرا نخواهد شد، بلکه ارزانی مصنوعی و یارانه ای سوخت است که افراد بسیاری را فقیر و فقرا را فقیرتر کرده و ظلم بزرگی را بر کشور و محرومان تحمیل نموده و از موانع مهم عدالت و پیشرفت است. در این بخش آثار ارزانی سوخت در اسراف در مصرف، قاچاق، رانت، اتلاف سرمایه ها و محروم ماندن ایران در استفاده از این سرمایه ها در اموری مثل استفاده از انرژی های نو، و یا مانع سرمایه گذاری در منابع مشترک نفت و گاز ارزیابی شده است.
در این بخش نامه سری ای که مؤلف در سال 1376 در این رابطه خطاب به رئیس جمهور وقت نوشته و راهکارهای هدفمندسازی یارانه ها را با ذکر جزئیات طرح کرده بوده اند آمده است.
//
در فصل چهارم موضوع "فرهنگ و اشتغال" مورد توجه قرار گرفته است. فرمایش های مقام معظم رهبری، حضرت امام (ره)، امیرکبیر، کریم خان زند و بیانیه ۱۱۰ سال پیش علمای اصفهان در حمایت از تولید داخلی نیز ذکر گردیده است.

در فصل پنجم "ضعف ها و قوت ها" مورد ارزیابی قرار گرفته و پدیده خودتحریمی هم مورد توجه قرار گرفته و مقایسه ای فرهنگی بین ایران و کشوری دیگر انجام شده است.

در فصل ششم "مطالبات مردمی و راهکارهای تحقق آن" همراه با نمودارهایی که فهم موضوع را آسان می سازد مورد کنکاش قرار گرفته است. چرایی وجود تورم و راهکارهای حل آن، چگونگی افزایش حقوق ها و درآمدها و قدرت خرید کشور، راهکار افزایش قدرت پول ملی و کلاً 13 مورد از مطالبات عمومی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

فصل هفتم به موضوع "اقتصاد استراحتی" پرداخته و با ذکر آمار و ارقام، وضعیت کار و تلاش از جمله مقایسه تعطیلات، ساعات مفید کاری، بار تکفل و تنبلی اجتماعی در ایران با آمار دیگر کشورهای جهان مقایسه شده است. مقایسه ای که باعث شرمساری است.

فصل هشتم به موضع "اسراف ها" پرداخته است و آمار حیرت آوری را ارائه می نماید که با مطالعه آن می توان پی برد که متأسفانه ملت ایران یکی از مسرف ترین ملت ها است و این یکی از موانع مهم پیشرفت کشورمان می باشد. صفتی که قطعاً شایسته ملت مسلمان ایران نیست.

فصل نهم به "ریشه های پر طرفدار فساد اقتصادی و راه حل ها" اختصاص دارد.
مردم خواستار ریشه کنی رانت ها و مفاسد و قاچاق هستند. اما وقتی برای رفع آن اقدام می شود خود با آن مخالفت می کنند، زیرا این ریشه ها پرطرفدارند. دوازده مورد از این ریشه ها ذکر شده اند

در فصل دهم "دیدگاه اسلام"، آیات و احادیث مورد بررسی قرار گرفته است.

در فصل یازدهم "اشعار، جملات قصار و ضرب المثل های ایرانی و خارجی" ذکر شدند.

فصل دوازدهم "علل پیشرفت و عقب ماندگی سایر ملل" را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است.

فصل سیزدهم به "بحران در غرب" و ریشه های این بحران ها پرداخته است.

فصل چهاردهم به "بررسی محیط بین الملل؛ فشارها و فرصت ها" پرداخته است.

فصل پانزدهم "استراتژی ها" در ابعاد مختلف ترسیم گردیده است.

فصل شانزدهم نیز "راهکارها" را ذکر کرده است.

در نهایت "پیشنهادهایی برای تحقیق"، "منابع تحقیق" و تصاویر نمونه هایی از آثار مؤلف پایان بخش کتاب خواهد بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما