loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غنا و موسیقی (ماهیت ،حکم و پیامدها)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23511 10003022
80,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تحقیقی است فقهی درباره حرمت ذاتی غنا و موسیقی و بررسی دیدگاه فقهای گذشته و حال درباره آن.
در این اثر ادله قرآنی، روایی و عقلی حرمت غنا و موسیقی بیان شده و دلایل دیدگاههای فقها مبنی بر حرمت ذاتی غنا مورد بررسی قرار گرفته است.
نگارنده نخست اعم بودن مفهوم موسیقی نسبت به غنا را بیان کرده و به دو نوع موسیقی به نامهای موسیقی سازی و آوازی اشاره نموده است. آنگاه معانی گوناگون ارائه شده از واژه غنا را بیان کرده و همه این معانی را به معنای ترجیع و تطریب صدا برگردانده است و مراد از غنا را ترجیع، تطریب و سخن باطن یا لهوی گمراهکننده دانسته است. در ادامه به بررسی دیدگاههای فقهای گذشته و حال در مورد حرمت غنا و ادله قرآنی و روایی آنان را به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد و دلائل قائلین به حلیت ذاتی و حرمت ذاتی و موارد اختلاف فتاوا در این زمینه را بیان میکند.
بیان اصلی عملی در مسأله غنا در صور سه گانه شبهه حکمیه، تحریمیه، شبهه موضوعیه مفهومیه و شبهه موضوعیه مصداقیه و همچنین دلالت آیه لهو الحدیث بر حرمت غنا و بیان پیامدهای غنا و موسیقی از مباحث دیگر این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما