loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تداوم اندیشه: خاطرات و مبارزات آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده بنیامین شیرخانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 640

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 23915 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پیروزی انقلاب اسلامی مرهون کادرسازی و تربیت نیروی انقلابی توسط امام خمینی و سایر روحانیت و مراجع در دوران نهضت اسلامی است. انتقال امام خمینی از ترکیه به عراق مجالی فراهم آورد که ایشان صبورانه انگیزه ها و اهداف نهضت را در حوزه ی نجف بیان کنند و به تربیت نیروهای انقلابی بپردازند. آغاز درس ولایت فقیه امام در این دوران نقطه ی عطفی در روند نهضت اسلامی بود که پایه های تئوریک نظام اسلامی را بعد از پیروزی انقلاب پی ریزی نمود.

در میان مراجع نجف آن که بیشتر از همه شیفته و هوادار امام خمینی شد، آیت الله شهید محمدباقر صدر بود که به گفته خود ذوب در امام خمینی بود. او نیز با نگاشتن کتاب های «اقتصادنا» و «فلسفتنا» در پی تبیین ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اسلام برآمد. شاگردان وی که در عراق با روی کار آمدن حزب بعث با آن در ستیز بودند، با انتقال امام به عراق با نهضت اسلامی بیشتر آشنا شدند. در این میان خاندان آیت الله شاهرودی از همه بارزتر است. آیت الله شاهرودی از مراجع بزرگ شیعه در عراق بود که مقلدان زیادی نیز در ایران داشت. ایشان از امام دفاع می کرد و در مقابل اقدامات رژیم بعث و حکومت پهلوی مقاومت می نمود.

راوی خاطرات پیش رو عبدالهادی شاهرودی نوه آیت الله شاهرودی بزرگ است که با اوج گیری مبارزات علیه رژیم بعثی در عراق به توصیه شهید صدر به لبنان رفت. او که حامل پیامی از سوی شهید صدر به امام موسی صدر بود، پس از انجام وظیفه به ایران آمد و به پیروزی انقلاب اسلامی مدد رساند. تلاش های او چه در قبل از انقلاب و چه پس از پیروزی در تبیین ابعاد مختلف نظام اسلامی و پایه نظری آن محل دقت و توجه است.

آیت الله شاهرودی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس به جریان پاسداری و حراست از نظام اسلامی پیوست و اقدامات عدیده ای در کمک رسانی به رزمندگان اسلام داشت. ایشان در مقام امامت جمعه شهرستان علی آباد کتول منشأ خدمات مفیدی شد که در پیشبرد اهداف نظامی اسلامی تأثیر داشت. تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی علی آباد یکی از این اقدامات است. ایشان دارای تألیفات زیادی درباره پایه های تئوریک نظام اسلامی و مسائل و مشکلات مبتلابه روزانه ی مردم است که می توانند در تربیت نسل جوان و مؤمن و تحقق حیات طیبه مفید باشند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما