loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش کلام اسلامی - جلد دوم: (راهنماشناسی - معادشناسی)

3.7 (3)

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده محمد سعیدی مهر

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 351

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24175 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهمیت علم کلام، به لحاظ دینی یا به عنوان یک علم و لزوم پاسداری از میراث گران قدر آن و نیز لزوم پویایی آن در برخورد با اندیشه های نو، موجب شده است که این علم به یکی از دغدغه های اصلی اندیشمندان و به عنوان یکی از دروس مهم حوزه و دانشگاه قرار بگیرد.
کتاب آموزش کلام اسلامی، حجت الاسلام محمد سعیدی مهر در دو جلد به منظور ارایه متنی آموزشی برای فراگیران علم کلام در سطح متوسط نگاشته شده است که جلد اول به بحث درباره توحید، صفات الهی و افعال الهی اختصاص دارد و در جلد دوم مباحث راهنما شناسی(نبوت و امامت) و معاد شناسی طرح شده است.
در این دو جلد مؤلف سعی کرده تا در حد امکان هندسه کلی مباحث کلامی در انگاره ای منجسم ارایه کند و در مواردی هم به پیشینه تاریخی آن پرداخته است.
بیان جایگاه و ربط بین مباحث، بیان ساده مباحث فلسفی، ارایه خلاصه مطالب در پایان هر فصل و تاکید بر نظریه مشهور علما از دیگر ویژگی های این کتاب کلامی است.
جلد دوم این کتاب با عنوان راهنماشناسی و معاد شناسی با همان شیوه جلد اول در سه بخش به مباحث نبوت، امامت و معاد می پردازد.
معانی نبوت، تفاوت نبی و رسول، اهداف پیامبران، دلایل و ضرورت نبی، بررسی قاعده لطف، دلایل منکران بعثت پیامبران، بیان انواع راه های شناخت پیامبر، بررسی اعجاز در قرآن، نشانه های مدعیان دروغین پیامبری، تبیین وحی، بررسی امتیازات پیامبران، تبیین ابعاد مختلف عصمت، راه های اثبات نبوت حضرت محمد و بررسی جهانی بودن اسلام از دیدگاه قرآن از جمله مباحث بخش پنجم است.
مولف در بخش ششم بعد از بیان تصویر کلی شیعه و اهل سنت از امامت ویژگی های امام را بیان و به صورت تفصیلی امامت امام علی(ع) و امام مهدی(عج) و دیگر ائمه اطهار را مطرح می کند.
بحث سیمای معاد، مرگ، برزخ، بهشت و دوزخ از مباحث بخش هفتم این کتاب است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما