185,000
تومان
4 ٪
175,800
تومان
افزودن به سبد خرید

خانواده متعادل و حقوق آن

دسته بندی: ازدواج و خانواده

ناشر: اسراء

نویسنده: عبدالله جوادی آملی

ویراستار: سعید بندعلی

سال نشر: 1393

تعداد صفحات: 440

11
فروش پیامکی این محصول
معرفی کتاب
مشخصات
نظرات کاربران
بریده های انتخابی شما

معرفی کتاب

کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، بررسی جایگاه خانواده در آموزه های اسلامی و بیان حقوق و تکالیف متقابل اعضای خانواده نسبت به هم است. در ابتدای این اثر به بیان مبانی و ارکان خانواده و ویژگی های مطلوب آن پرداخته شده و مبانی تحکیم نظام خانواده و ضرورت تشکیل آن از دیدگاه تعالیم اسلامی و سیره علمی پیشوایان دین بررسی شده است.

آنگاه به بحث در مورد اهمیت ازدواج و آثار و موانع آن پرداخته شده و برخی از آسیب های مربوط به آن که منجر به طلاق می شود، مورد بحث و بررسی قرآنی و روایی قرار گرفته است. در ادامه نویسنده به بیان حقوق مالی و غیر مالی زن و شوهر نسبت به هم و نیز تکالیف متقابل زوجین و نیز حقوق و تکالیف متقابل فرزندان و والدین پرداخته و حقوق مرد خانه به عنوان سرپرست و حقوق زن به عنوان مادر و همسر را بررسی نموده است.

وی همچنین عوامل فروپاشی نظام خانواده را نیز بیان کرده و راهکارهایی برای تقویت و تحکیم نظام خانواده و افزایش محبت بین اعضای آن ارایه نموده است. وی سعی کرده است از منظری دینی به مقوله خانواده و ازدواج نگریسته و ابعاد اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و فقهی آن دو را تبیین نموده است.

کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، نوشته آیت الله عبدالله جوادی آملی است که توسط ابراهیم جوانمرد فرخانی تنظیم شده است و در انتشارات اسراء به چاپ رسیده است.

اطلاعات کتاب

برای ارسال دیدگاه لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام

برای ثبت بریده ای از کتاب لازم است وارد شده یا ثبت‌نام کنید

ورود یا ثبت‌نام