loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانواده متعادل و حقوق آن

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

ویراستار سعید بندعلی

تحقیق و تنظیم کتاب ابراهیم جوانمرد فرخانی

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 440

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24228 10003022
186,000 176,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، بررسی جایگاه خانواده در آموزه های اسلامی و بیان حقوق و تکالیف متقابل اعضای خانواده نسبت به هم است. در ابتدای این اثر به بیان مبانی و ارکان خانواده و ویژگی های مطلوب آن پرداخته شده و مبانی تحکیم نظام خانواده و ضرورت تشکیل آن از دیدگاه تعالیم اسلامی و سیره علمی پیشوایان دین بررسی شده است.

آنگاه به بحث در مورد اهمیت ازدواج و آثار و موانع آن پرداخته شده و برخی از آسیب های مربوط به آن که منجر به طلاق می شود، مورد بحث و بررسی قرآنی و روایی قرار گرفته است. در ادامه نویسنده به بیان حقوق مالی و غیر مالی زن و شوهر نسبت به هم و نیز تکالیف متقابل زوجین و نیز حقوق و تکالیف متقابل فرزندان و والدین پرداخته و حقوق مرد خانه به عنوان سرپرست و حقوق زن به عنوان مادر و همسر را بررسی نموده است.

وی همچنین عوامل فروپاشی نظام خانواده را نیز بیان کرده و راهکارهایی برای تقویت و تحکیم نظام خانواده و افزایش محبت بین اعضای آن ارایه نموده است. وی سعی کرده است از منظری دینی به مقوله خانواده و ازدواج نگریسته و ابعاد اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و فقهی آن دو را تبیین نموده است.

کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، نوشته آیت الله عبدالله جوادی آملی است که توسط ابراهیم جوانمرد فرخانی تنظیم شده است و در انتشارات اسراء به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما