loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عقلانیت ایمان

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده هادی صادقی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 397

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24243 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
220,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، ارتباط عقل و ایمان را از حیث هنجاری پیگیری کرده و به دنبال آن است که امکان و اندازه و چگونگی عقلانی شدن ایمان را بررسی کند. محور اصلی مباحث، بررسی شرایط عقلانیت امور است که در انتهای کتاب به مسئله عقلانیت ایمان به عنوان یک موضوع اساسی پرداخته شده است. نویسنده تلاش کرده تا در همه جا از روش استدلالی بهره گیرد و از همه منابع مؤثر در این موضوع استفاده کند. افزون بر بهره گیری از منابع فلسفی و دینی غربی و شرقی، نوآوری و تولید دانش در این عرصه نیز مدنظر بوده است. موضع نویسنده در مبحث عقلانیت و تأکید وی بر عقلانیت عملی، به جای تأکید بر عقلانیت نظری و نیز ارائه ملاک های ارزیابی نظری در پیوند، عقلانیت عملی از نوآوری های این کتاب است که راهی نو فرا راه اندیشه ورزی فلسفی می گشاید.
با توسعه راهی که نویسنده آغاز کرده است، می توان به افق های تازه ای در اندیشه دینی دست یافت و گره های کوری را باز کرد. هم چنین می توان با استفاده از نظریه نویسنده، به ویژه با تکیه بر «عقلانیت ارزشی - وسیله ای» و نیز روش «فرضیه یابی» و پرورش قوای مربوط به این زمینه، چشم انداز روشنی در عرصه تولید دانش به ویژه دانش دینی ترسیم کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما