loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معنا و عقلانیت در آرای علامه طباطبایی و پیتر وینچ

ناشر کتاب طه (موسسه فرهنگی طه)

نویسنده عبدالحسین کلانتری

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 296

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24257 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، مقایسه دیدگاه های علامه سید محمدحسین طباطبایی و پیتر وینچ به عنوان نمایندگان فلسفه غرب و شرق (اسلامی) در مورد معنا و عقلانیت و رویکرد اجتماعی آنان به این دو مقوله فلسفی و اجتماعی است. در ابتدای این اثر تحلیلی از مفهوم عقلانیت و ارتباط آن با معنا ارایه شده و مفهوم اجتماعی آن دو بررسی شده است. آنگاه آرای پیتر وینچ فیلسوف اجتماعی انگلیسی در مورد فلسفه و پدیده های اجتماعی مطرح شده و دیدگاه وی در مورد فلسفه علم و مسایل آن منعکس شده است. در ادامه آرای انسان شناسی و معرفت شناسی علامه طباطبایی و دیدگاه ایشان در مورد ماهیت ادراک انسان مطرح شده و آرای این دو فیلسوف در مورد عقلانیت در سطوح فلسفی و اجتماعی (جامعه شناختی) و عرصه های مختلف معنا در زمینه ادبیات و فلسفه و نیز مطالعات اجتماعی، با هم مقایسه شده است. نویسنده دیدگاه های مشترک و متمایز این دو اندیشمند را در مورد معقول بودن و یا معنادار بودن پدیده های مختلف جهان و قابل جمع بودن آن ها را منعکس نموده و چالش های فکری موجود در این زمینه را از منظر آنان بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما