loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 122: دستاوردهای بین المللی انقلاب اسلامی

1 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده سید علی مرتضوی امامی زواره

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 24287 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انقلاب یکی از پدیده های عظیم و نادر در حیات اجتماعی به شمار می رود؛ آن گونه که نادر بودنش سبب ضعف در شناسایی و عظیم بودنش موجب موضع گیری های متناقض در برابر آن گردیده است. نکته ی مهم در تحلیل این پدیده، اصل تنوع و کثرت در حدود و ماهیت انقلاب هاست. به بیانی دیگر، هر انقلابی را ماهیتی است که نشانه ی هویت و مقاصد مطلوب آن محسوب می گردد.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی برای خدا و معنویت و ارزش ها نه تنها ریشه در اعتقادات اسلامی داشت بلکه محرک و هدف خود را در دین جستجو می کرد. اندیشه ی انقلاب اسلامی به عنوان نمونه ای تازه از نظام حکومتی در چشم انداز جهانی، که از سرچشمه زلال اسلام ناب نشأت گرفته بود، توانست در زمانی کوتاه مرزهای محدود جغرافیایی را درنوردد و پیام اصلی خود را که همانا مبارزه با ظلم و ستم و برپایی حکومتی عادلانه بود، به دورترین نقاط جهان برساند. از دیگر سو، انقلاب اسلامی با شکستن انحصارگرایی در عرصه ی روابط بین الملل و برهم زدن معادلات جهانی و منطقه ای توانست اعتماد به نفس را در مسلمانان تقویت کند و با شالوده ریزی نظم بین المللِ فارغ از سلطه ی قدرت های استکباری براساس سیاست «نه شرقی نه غربی» بارقه ی امید را در دل میلیون ها مسلمان و مستضعف جهان بیدار نگه دارد.

اگر بخواهیم دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را بررسی کنیم، بی شک در کنار دستاوردهای داخلی، دستاوردهای بین المللی عظیمی جلوه می کند که هریک به تنهایی برای موفق دانستن انقلاب قابل استناد است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما